• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bericht in excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
229
Hallo,

Ik heb een excel bestand waar bij openen van het bestand een waarschuwing tevoorschijn komt die eenvoudig weg te klikken is, ik zou nu graag hebben dat zolang het bestand open staat deze waarschuwing om de 5 minuten terug komt, is dit mogelijk aub? :rolleyes:

Alvast bedankt,
Rostie
 
Rostie,

Je kunt een wachtijd inzetten, maar dan kan de gebruiker op dat moment ook niets doen. Een voorbeeld:
Code:
Private Sub Workbook_open()
' Sub verschijning()
 For i = 1 To 3
 MsgBox ("Dit is een herinnering")
    Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:05"))
 Next i
        
End Sub
 
Hallo robdgr,

Bedankt voor deze tip, :thumb: maar het is echter wel de bedoeling dat de gebruiker ondertussen kan verder werken in het bestand, enkel dient er bv om de 5 of 10 minuten een waarschuwing te voorschijn te komen die eenvoudig kan weggeklikt worden.

Toch bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Rostie
 
Ik zou dit ten zeerste afraden aangezien dit behoorlijk in je processorgebruik inhakt omdat deze gedurende de 'stille momenten' constant aan't rekenen is wanneer de volgende popup moet getoond worden. Heb je op je spreadsheet dan ook nog wat zware matrixformules staan is het hek helemaal van de dam. Ga dan maar een koffietje halen tijdens herberekeningen. ;)
 
Ik heb een rekensom in J2 gezet en een waarschuwing in F1. Misschien kan dit met een change en een userform, maar dat staat mijn klok mij nu niet meer toe.
 

Bijlagen

  • waarschuwing.xls
    22,5 KB · Weergaven: 29
Hallo,

Bedankt voor de tips !! maar ik zou het ondanks het overmatige processorgebruik toch willen proberen,:confused: indien het bestand echt te traag moest worden kan ik het nog verwijderen hé ;)
Iemand een passende formule ? :rolleyes:

Groetjes,
Rostie
 
Code:
Private Sub Workbook_open()
     Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:10"), "irritant"
End Sub

Sub irritant()
     MsgBox ("hoi, ik ben irritant")
     Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:10"), "irritant"
End Sub

Let wel, dit is niet ideaal en je moet een extra macro maken bij workbook.close zodat de timer wordt afgebroken indien het workbook gesloten wordt e.d., maar dit is de basis.

*edit* voordeel van deze methode is dat de meeste bezwaren van Rudi worden weggenomen. Indien na <time> excel zwaar bezig is of je bent een cel aan het editen wordt de message pas weergegeven nadat je klaar bent (dat kan een uur later zijn als je in edit mode blijft en een bakske gaat doen :) )
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Het lukt aardig met het script van "wampier" :thumb: hartelijk dank aan iedereen.:d

Groetjes,
Rostie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan