bericht vast in uitbox van outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
3
enkele dagen terug probeerde ik een bericht (33 MB) te verzenden. dat leek allemaal goed te gaan. maar hoewel het systeem stond te malen en te stampen, het bericht ging niet weg. Het bericht laat zich ook niet verwijderen/openen/verplaatsen (melding dat bericht al wordt verzonden). Hoe krijg ik het bericht er toch uit!! (ik krijg nu ook steeds bij afsluiten een melding dat er nog een bericht in behandeling is in de uitbox, of ik desondanks toch wil afsluiten.
wie kan mij aangeven hoe ik het bericht toch uit de uitbox kan krijgen?
 
Uit een eerdere post van
paul-RT

Ga eens naar de volgende locatie:
C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{ Lang nummer tussen accolade's }\Microsoft\Outlook Express
Wanneer er meerdere van deze nummers staan, controleer dan of de datum recent is.

Delete de file "Postvak uit".
Wanneer je o.e. weer hebt gestart, wordt er een nieuwe file gemaakt.

Credits gaan naar Paul-Rt voor deze oplossing :p
 
t/m lang nummer tussen accolades helder. maar dan?

in outlook laat zich het "postvak uit" niet deleten (is in menu niet actief)
Ik loop dus vast. wat nu?
 
Start eens op in veilige modus dan zal outlook niet starten lijkt me
Vergeet niet verborgen mappen op weergeven te zetten
(kan je doen in mapopties in configuratiescherm)
als mapopties daar niet staat moet je links de weergave op klassieke weergave zetten
 
Verbreek je internet verbinding en probeer daarna de mail te verwijderen. Waarschijnlijk wordt de mail vastgehouden, omdat via internetverbinding steeds een poging wordt gedaan om de mail te verzenden.
 
@Ozfaw: Het gaat hier niet om Outlook Express maar om Microsoft Outlook 2003.

@topic-starter: Doe het volgende:
a. Sluit Outlook
b. Verbreek je internet-verbinding (uitschakelen (draadloze) netwerkkaart of kabel eruit etc.)
c. Start Outlook. Er wordt gevraagd of je in off-line modus wilt werken. Bevestig dat.
d. Verwijder het mailtje uit Outbox/Postvak UIT

EDIT: Bakk4318 was me net voor, zie ik zojuist.

Het mailtje bleef waarschijnlijk 'hangen' omdat die (veel) te groot is. De meeste providers hebben een grens, bijv. 10 Megabyte per e-mail.

Tijs.
 
[off-topic]@Ozfaw: Je instructie was trouwens onvolledig: Eerst Outlook Express afsluiten, dan naar die map gaan en Postvak UIT.dbx verwijderen, dan Outlook Express opnieuw starten.

Wel gewaardeerd dat je je best doet om te helpen! :thumb:

Tijs.
[/off-topic]
 
[off-topic]@Ozfaw: Je instructie was trouwens onvolledig: Eerst Outlook Express afsluiten, dan naar die map gaan en Postvak UIT.dbx verwijderen, dan Outlook Express opnieuw starten.

Wel gewaardeerd dat je je best doet om te helpen! :thumb:

Tijs.
[/off-topic]
Mja dat komt omdat ik het had via google :p
verder niet doorgelezen en ik hoopte dat het zou helpen maar niet dus :D
 
Yes!

Dnties en Bakk 4318 hebben de oplossing gegeven. Hoe simpel, maar je moet er maar net opkomen::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan