Bericht wordt niet verstuurd als adres word geselecteerd uit adresboek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mouse rk

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
5
Op een Vista computer met Outlook 2003 zijn 3 accounts ingesteld.
2 x pop3 en een hotmail account.
Wanneer ik een nieuwe mail maak en handmatig het email adres invul werkt alles prima.
Als ik nu het adres kies door op AAN te klikken en een adres te selecteren komt het adres netjes in verzonden items, maar verlaat nooit de computer en komt ook niet aan.
Ik krijg ook geen foutmelding.
Als ik vervolgens de verzonden mail bekijk heeft hij de afzender veranderd in het hotmail adres. (Hotmail is niet de standaard account) En ook als ik hard kies voor het juiste pop3 account staat er achteraf weer het Hotmail account als afzender.
Dit allen gebeurt alleen als ik in de mail een adres kies d.m.v. de AAN knop.
Heeft toevallig iemand dit al eens meegemaakt en belangrijker nog weet iemand hiervoor de oplossing?
 
Hoi,

Wanneer je hotmailadres niet de standaard moet zijn, wijzig je dit als volgt:

Menu: Exta > E-mailaccounts .....
(optie: Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen)
Knop 'Volgende'
Klikken op het account dat wél als standaard moet gelden
Aan de rechterklant klikken op 'Als standaard instellen'
Paar keer op OK.

Overigens vind ik hotmail in Outlook via 'Outlook connector' een ramp.
Je zou toch verwachten dat Microsoft die met haar eigen produkten beter oplost !!!
Ik gebruik gelukkig Gmail, wat als een 'normale' account in Outlook onder te brengen is.
 
Teun,

Bedankt voor je reaktie.
Maar hotmail is niet de default account, dat is juist het vreemde aan dit verhaal!
 
Ik heb nu de Hotmail account verwijderd.
Dus hou nu nog 2 accounts over A en B.
Als ik uit mijn adresboek een adres kies en dan versturen met account A. Dan wordt hij niet verzonden en in verzonden items staat dat hij met account B is verstuurt.:shocked:
Andersom ook, dus versturen met account B geeft in verzonden items dat hij verstuurd is met account A.
Als ik het email adres van de ontvanger handmatig intyp werkt alles prima!!

Heel vreemd.
Als niemand een idee heb gaat ik het profiel weggooien en opnieuw aanmaken.
 
Tja .... da's een vreemd probleem waarvan ik de oorzaak ook niet goed snap.
Ik herken het alleen bij de volgende situatie:

Als iemand jou een mail stuurt, gericht aan account A en je beantwoordt deze, dan wordt ook account A gebruikt als jou afzendadres en niet het door jou als standaard ingestelde.
Je kunt er echter bij het beantwoorden wél voor kiezen om alsnog het andere account als afzender te gebruiken en daar gaat kennelijk/mogelijk bij jou iets niet goed.
 
Het is niet alleen bij beantwoorden, maar ook als ik een nieuw bericht maak.
Helaas (of gelukkig) is het niet mijn eigen computer dus kan niet direct dingen uittesten.
Maar denk dat ik van het weekend de outlook profiel weggooi en opnieuw aanmaak.
Het is vreemd want het is een hele nieuwe PC met Vista en is nog geen maand geleden ingericht. (Toen bleek dat dit probleem er toen gelijk al inzat).
 
Hoi,

Denk inderdaad dat dat slim is, want het lijkt er op dat het te maken heeft met de account-instellingen.
 
Het lag aan de adressen in het adressenboek.
Ik heb alle adressen geëxporteerd naar een csv bestand.
En daarna alles verwijderd en dat csv bestand weer geïmporteerd.
Hierna werkte alles weer normaal.:thumb:

Waarschijnlijk na het converteren naar de nieuwe computer mis gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan