Berichten van "Mc Afee"

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Nadat ik via FB op een link had geklikt kreeg ik een pop up, zogenaamd van Mc Afee, dat mijn PC zou geïnfecteerd zijn.
Of ik nu klik op "Scannen" of een andere link, de berichten blijven maar komen o.a. ook de melding dat mijn abonnement si verlopen, en ook na 2 keer herstarten van mijn PC. In werkelijkheid is mijn abonnement nog geldig tot 2025. De verschillende pop ups blijven maar komen, telkens met een irritant geluidje.
In takenbeheer wordt het niet getoond. Hoe geraak ik van die pop ups af?

Capture d'écran 2023-12-18 163110.png
 
Je hebt geen virussen. De melding is afkomstig van de website yolasably.co.in. En hij wordt getoond via de browser Edge.

Klik op de volgende link: https://www.timdehoog.nl/2022/07/07...erin-meldingen-dat-er-virussen-gevonden-zijn/

In dat artikel wordt uitgelegd wat je moet doen om van die meldingen af te komen.
Dacht al zoiets. Heb ondertussen een ad blocker geïnstalleerd en wil nu via de instellingen proberen volgens je link. Maar het rotte is dat die pop ups de instellingen verbergen als ik op de drie puntjes klik om de lijst te krijgen. Kan ik ze activeren door een toetsencombinatie?
 
Is gelukt. Snel tussen 2 pop ups in naar de instellingen gegaan. Misschien heeft de ad blocker ook geholpen.
 
Een adblocker is altijd nuttig, maar hij helpt niet tegen zulke meldingen.

Maar intussen is het je gelukt. Mooi zo!
 
Ik zie op de afbeelding geen verband met McAfee. Wel zie ik het beeldmerk van Norton met het vinkje.
 
Dit zijn geen popups van weleer, maar push-notificaties van het heden met een plaatje alsof het een melding is van een virusscanner.
Eigenlijk een beetje de pest van het internet wat nodig uitgeroeid moet worden.

Mijn advies: Meld dit even bij de hosting van yolasably.co.in met screenshotjes.
Die zijn vaak wel allergisch voor fake virusmeldingen met als gevolg dat die domein geblokkeerd wordt.
 
Dit zijn geen popups van weleer, maar push-notificaties van het heden met een plaatje alsof het een melding is van een virusscanner.
Eigenlijk een beetje de pest van het internet wat nodig uitgeroeid moet worden.

Mijn advies: Meld dit even bij de hosting van yolasably.co.in met screenshotjes.
Die zijn vaak wel allergisch voor fake virusmeldingen met als gevolg dat die domein geblokkeerd wordt.
Ik heb maar één screenshot genomen
 
Ik heb maar één screenshot genomen
Dat is al voldoende.
Even via een Whois-site kijken wie de registrar is, en op diens site even zoeken naar een abuse procedure.
 
From: Webparanoid Support <support@webparanoid.com>
Sent: lundi 18 décembre 2023 22:58
To:******
Subject:
RE: yolasably.co.in



Hello,

Thank you for the report!
We've changed the domain status to "dangerous"

Best regards,
Webparanoid Team
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan