• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestaande excel tabel in laten vullen door power query

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Berichten
157
Beste leden,

ik ben al een tijdje aan het proberen om meerdere tabellen op 1 blad te krijgen die automatisch aangevuld worden door een power query.
in 1 map staan csv bestanden waar ik mijn gegevens uithaal via een powerquery.

mijn csv bestand kan 1 regel hebben maar ook 100 bijv dat maakt het erg lastig anders had ik wel cel verwijzingen naar de query tabel toegepast

kunnen jullie eens kijken hoe ik dit het beste aan kan pakken?

ik heb een uitkomst tab toegevoegd hoe het uiteindelijk zou moeten worden.
zelf denk ik dat het totaal niet mogelijk is ook niet met hulpbladen. heb ik gelijk?

indien elke tabel op een apart blad moet komen dan is dat ook nog een optie eventueel. ik heb zelf dat ook geprobeerd door 100 cellen te voorzien van formules maar als ik dan de ongebruikte cellen wil wissen lukt dat niet omdat de cel niet leeg is (ivm formule)


alvast bedankt voor het meedenken
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
inmiddels kan ik de csv bestanden exporteren naar aparte bladen maar nog niet bij mijn doel
 

Bijlagen

  • vraag2.xlsb
    30,3 KB · Weergaven: 8
Hallo,

Misschien een stomme vraag maar waarom werk je niet met de query verder?
 

Bijlagen

  • vraag2.xlsb
    37,7 KB · Weergaven: 11
Bedankt voor je bericht Peter

ik ben nog lerende in queries vergeef me als ik te moeilijk denk.

In mijn eigen tabel word waarde x1 bepaald door een verwijzing naar een andere cel
dit geld ook voor de max 1.5 waarde (ligt aan een aantal voorwaarden die ik van te voren opgeef)
Pass/Fail word bepaald door een formule

ik heb nog geen manier gevonden hoe dat wel kan in powerquery vandaar dat ik een eigen tabel gemaakt heb.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan