bestaat er een script die via een url postcode huisnummer je gegevens invult.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.100
bestaat er een script die via een url postcode huisnummer je gegevens invult.

voor bv kilometer berekening tussen postcodes bestaat die wel, maar zoiets kan ik niet vinden.
 
Wat bedoel je precies? Wil je het adres ophalen, dus zeg maar op basis van postcode en huisnummer de postcodetabel raadplegen? En van welke website moet dat dan? Want zo'n script werkt alleen als je exact de juiste gegevens en velden invult/weet.
 
precies dat zoek ik dus vanuit ingegeven postcode huisnummer uptodate zoeken via internet invullen.
en dus de vraag is dit bekend bij iemand zodat ik de database niet zo zwaar meer hoef te belasten
 
Nogmaals: van welke website moet dat afkomen? Dat is onmisbare informatie, anders kan er niks bedacht worden.
 
Niet de beste website om gegevens van uit te lezen. Ik zou een betere zoeken.
 
heb jij een suggestie ?
vind eigenlijk alles goed als maar werkt
 
oke dank maar nu nog een api omzetten naar script voor access
 
Met een anoniem voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
 
Code:
[SIZE=1][FONT=Lucida Console]Option Explicit

Public Sub PostcodeEnHuisnummer()
    Dim strGemeente As String
    Dim strHuisnummer As String
    Dim strPostcode As String
    Dim strPlaats As String
    Dim strProvincie As String
    Dim strStraat As String
    strPostcode = "3645 BB"
    strHuisnummer = "69"
    With CreateObject("MSXML.DOMDOCUMENT")    'am_2016
        .Async = False
        .Load "http://geodata.nationaalgeoregister.nl/geocoder/Geocoder?zoekterm=" & Replace(Trim(strPostcode), " ", "") & "+" & strHuisnummer & " & strict=true"
        strStraat = .SelectSingleNode("//xls:Street").Text
        strPlaats = .SelectSingleNode("//xls:Place[@type='MunicipalitySubdivision']").Text
        strGemeente = .SelectSingleNode("//xls:Place[@type='Municipality']").Text
        strProvincie = .SelectSingleNode("//xls:Place[@type='CountrySubdivision']").Text
    End With
End Sub[/FONT][/SIZE]
 
Het script van alphamax werkt prima; heb je die al geprobeerd in te bouwen? Moet niet zo moeilijk zijn... Ik kan op het werk geen rar bestanden openen, dus ik kan er pas vanavond naar kijken.
 
Moet toch kunnen lukken na 1073berichten in het access forum ;-)
 
@alphamax: Zoals ik al schreef: de code an sich doet het verder prima. Maar ik zoek me nu het kleplazarus op de site van PDOK naar een overzicht van de beschikbare velden... Heb je daar toevallig een lijstje van?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ben al een tijdje aan het dwalen :). Ik had die pagina's al gezien, maar daar vind ik niet wat ik zoek. Eigenlijk wil ik zoiets :
Als ik bij www.postcode.nl dit invul: 1025ZT, krijg ik dit terug:
PHP:
https://www.postcode.nl/1025ZT/234-288
Het gaat mij om het laatste stuk, de Van T/M huisnummers. In mijn eigen postcodetabel zoek ik voor het gros van de adressen eerst in die tabel. We werken namelijk hoofdzakelijk in de regio Amsterdam, dus in de postcodetabel staan alleen Amsterdamse postcodes. Probleem is dus bij adressen die níet in de tabel staan; die moeten worden opgezocht op het internet. Daar voldoet jouw code prima aan, alleen heb ik dus geen van/tm waarden. En die heb ik eigenlijk nodig als ik de postcode ook nog wil toevoegen aan de tabel. Heb je daar nog wat voor misschien?
 
Ja, ik ben al een tijdje aan het dwalen :). Ik had die pagina's al gezien, maar daar vind ik niet wat ik zoek. Eigenlijk wil ik zoiets :
Als ik bij www.postcode.nl dit invul: 1025ZT, krijg ik dit terug:
PHP:
https://www.postcode.nl/1025ZT/234-288
Het gaat mij om het laatste stuk, de Van T/M huisnummers. In mijn eigen postcodetabel zoek ik voor het gros van de adressen eerst in die tabel. We werken namelijk hoofdzakelijk in de regio Amsterdam, dus in de postcodetabel staan alleen Amsterdamse postcodes. Probleem is dus bij adressen die níet in de tabel staan; die moeten worden opgezocht op het internet. Daar voldoet jouw code prima aan, alleen heb ik dus geen van/tm waarden. En die heb ik eigenlijk nodig als ik de postcode ook nog wil toevoegen aan de tabel. Heb je daar nog wat voor misschien?

is deze voor mij bedoeld ??? maar kijk er wel ff na
 
Nee, die is voor Alphamax. Ik verwacht niet dat jij de code hebt, aangezien je de procedure ook al niet kon vinden :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan