Bestand (PfPre ) in de map prefetch verwijderen lukt niet met iobit unlocker

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Hallo forumleden.
Ik wil een bestand PfPre verwijderen uit de map prefetch met het progje iobit maar het lukt niet.
Als ik het programma gebruik is het weg. als ik kijk in de map dat lijkt dus goed.
Het programma geeft ook aan dat het is geslaagd
Maar zodra ik weer op start staat het weer terug in de map ????
wat kan ik doen (register ??? )
e de waele
 
Maar zodra ik weer op start staat het weer terug in de map ????
Dan begrijp je de functie van die map niet.
CCleaner heeft ook een item verouderde prefetchgegevens verwijderen (Windows/opschonen/geavanceerd). Overigens begrijp ik niet wat je daar te zoeken hebt. En werken in het register kan het hele systeem instabiel maken.

Windows maintains the prefetch folder automatically, and no direct intervention is required from IT administrators or individual computer users. It is generally not recommended to empty the prefetch folder manually. This will not damage the OS, but it will force Windows to re-create the prefetch files for the operating system and applications -- actually slowing the system's apparent performance until the .PF files are recreated.

Als je met een SSD werkt kun je Superfetch onder Services uitschakelen. Meestal heeft de SSD een eigen tool die Prefetch en Superfetch uitschakelt.
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg ik dit wel weg ? Ik heb het via ccleaner geprobeerd werkt voor geen meter
Bestand blijft gewoon staan in de map ? vreemd of niet? wat stel je voor om te doen?
e de waele
 
Wat is de exacte bestandsnaam en de reden dat je dit bestand wilt verwijderen?
 
Goede avond : de reden is mijn prosessor word heel warm terwijl er geen enkel programma loopt. Ik heb gekeken bij taakbeheer maar zie daar verder geen rare dingen staan Nu staat er in mijn map prefetch een bestand wat ik niet vertrouw met de naam PfPre_725529e7.mkd wat dat is weet ik niet maar ik krijg dit niet verwijderd. (hij zegt dat het is geopend)
Ik heb geprobeerd met Ccleaner/Iobitunlocker maar hij zegt dat het verwijderen is gelukt en als ik kijk dan is dat ook zo Maar ik zie het niet in de prullenbak staan Tot dat ik terug herstart dan staat het er weer terug Dus dat moet toch iets zijn ???
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Dat bestand wordt tijdens het opstarten automatisch aangemaakt, dat is juist bedoeld om de pc sneller te laten opstarten. Volgens mij heeft het warm worden van de processor niets met dat bestand te maken. Op internet lees ik alleen dat je van de inhoud van die map moet afblijven en zinloos is om daar bestanden te verwijderen.

Kijk eens even hier naar. Ventilator? Stof? Flow in de kast?
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt ook wel Maar toch vreemd dat dit bestand daar tussen staat als extensie MKD dat hoort helemaal daar niet thuis volgens mij Alle andere bestanden zijn PF bestanden is dat dan niet vreemd ?
IK heb nog meer posten op het forum staan misschien dat je daar ook eens naar kunt kijken ?
e de waele
 
Wat vreemd is, dat jij zo zaken aanneemt die niet op feiten zijn gebaseerd. Waarom hoort dat bestand daar niet thuis? Microsoft heeft daarvoor gezorgd en op internet staat dat het een Pervasive SQL Database is, in gebruik door het systeem en bij verwijdering wordt het gelijk weer aangemaakt.

Als je bestanden op de pc niet vertrouwd, moet je scannen met je internet securityprogramma en evt. Malwarebytes.

Als je meer posts hebt geef dan een link.
 
Laatst bewerkt:
Ok dus gewoon afblijven laten staan verder niets ondernemen dan ga ik de vraag op opgelost zetten heel veel dank voor je info
E de waele
 
Microsoft zei:
3/8/2016 5:49:22 PM Created

The PfPre_******.mkd files are system files used by prefetch/SuperFetch.

While SuperFetch and prefetch can be stopped/disabled, this is only recommended in some cases when a solid state drive is used.

The best general recommendation is just to leave these files and the entire prefetch folder alone.
 
In het algemeen.
In mijn berichten kun je dat al 100 keer lezen! Wat topicstarters eens moeten doen is de adviezen goed lezen en eenvoudige zaken die ze kunnen uitvoeren doen en dan in een reactie weergeven wat ze hebben gedaan. En daar ontbreekt het keer op keer aan. Ze blijven maar zeggen dat ze een probleem hebben! Ja, dat is toch overduidelijk want anders sta je niet met een topic op Helpmij.nl. Helpers hoeven hun tijd toch niet te verkwisten. Ik los graag zaken op, maar niet als er constant maar 'geroepen' wordt en halve informatie wordt gegeven.

PS
Nog gekeken naar die andere topic over die hoge temperaturen en daar antwoord gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan