bestand verplaatsen op schrijf met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
163
beste,

ik en mijn collega zijn bezig om een database te programmeren in access. hierbij was dus eerst de bedoeling dat er bestanden in bijlage velden konden worden toegevoegt alleen nou had ik om internet gelezen dat het database een maximale grote van 2 GB mocht hebben en dat is snel vol als je allemaal documenten gaat toevoegen.

nou hadden wij bedacht om dus de bestanden in een map te stoppen en dan met een vba code die map te openen. nou is het openen van zo bestand geen groot idee maar het is wel een probleem als je niet weet hoe je kan programmeren dat als je een bestand inporteerd van D:/projects en dan het bestand naar G:/database/temp te plaatsen.

weet iemand hoe je dit doet?

met vriendelijke groet,
Martijn Bakker
 
Waarom niet gelijk in de goede map importeren? Omdat ik het ook allemaal niet uitgevonden heb hier een link naar de site van Ron de Bruin die een prachtige pagina heeft met allemaal trucs voor dit soort werkzaamheden. Wel voor Excel gemaakt, maar werkt ook in Access.
 
het wordt ook zeg maar gekopieerd naar G:/database/temp want dan hou je een overzicht welke bestanden er zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan