Bestanden in map scannen en weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victorr99

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2015
Berichten
83
Hallo,

Ik heb op een netwerkschijf een map staan met txt bestanden. Deze bestanden worden geimporteert naar excel (die code heb ik en werkt).
Ik weet niet hoe ik de bestanden in die map kan scannen en weergeven. Deze bestanden mogen weergegeven worden in een combobox of ander geschikt besturingselement.
Bv.
In de map "txt bestanden" staan 3 bestanden (a b en c)(.txt). Het is dan de bedoeling dat deze bestanden gescant worden en worden weergegeven.

Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Kijk eens naar de VBA functie Dir()
 
Kijk eens naar de VBA functie Dir()

Bedankt voor je reactie!
Dit werkt goed voor 1 bestand.
Helaas niet voor meerdere bestanden.
Hieronder staat de code die ik gebruikt heb
Code:
Private Sub Userform_Initialize()

Listbox.AddItem (Dir("E\data", vbNormal))

End sub

Wat doe ik verkeerd hier?
 
Dat je de Dir() functie nog niet helemaal door hebt. Deze opent een stream van bestanden. De eerste keer dat je Dir aanroept met een pad, geeft deze het eerste bestand terug. Als je daarna alleen Dir() doet, dus zonder iets tussen de haken, geeft deze het volgende bestand terug. Dit kan je herhalen tot hij een lege string terug geeft en dan heb je alle bestanden.

En E\data moet uiteraard E:\data zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Victor,

Dir("E:\data", vbNormal) maakt een lijst aan van alle bestanden die in de directory staan.
Iedere keer dat je Dir() aanroept geeft hij het volgende bestand in de lijst terug.
Kijk eens in de helpfunctie.

Probeer de volgende code:
Code:
Private Sub Test()

Dim sBestand As String

sBestand = Dir("E\data\*.txt", vbNormal)

Do While sBestand <> ""
    ListBox.AddItem sBestand
    sBestand = Dir
Loop

End Sub

Veel Succes
 
Of

Code:
Private Sub Userform_Initialize()

    ListBox.List = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir E:\data\*.txt /b").stdout.readall, vbCrLf)

End sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan