Bestanden van kapotte hardeschijf halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkietje1

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Berichten
158
Hallo,

Vorige week ging mijn laptop hardeschijf kapot hij startte niet meer op en ik kon er niks meer me dus had een nieuwe hdd gekocht nu zit ik alleen nog met het probleem dat ik de oude bestanden van de hdd terug wil hebbben. Toen ik hem met usb aansloot op mijn laptop krijg ik na een tijdje wachten in deze computer hem te zien nu is mijn probleem dat ik hem niet kan openen. Is er software om mijn bestanden terug te halen?



Sander
 
Is de HDD geformateerd?

Als dat zo is: zijn er genoeg programma's te vinden op internet(goed en ook minder goed) waarmee je bestanden terug kunt krijgen van een geformatteerde schijf, maar ik weet wel dat je alleen de eerste keer de grootste kans heb om 'alles' er af te krijgen.

Het is namelijk zo iedere keer als je zo'n programma er overheen haal zijn de bestanden de volgende keer moeilijker terug te halen.
Ik adviseer daarom ook om eerst goed te kijken wat een goed programma is of eventueel het door een computer bedrijf te laten doen. Ja je bent dan wel geld kwijt, maar hun hebben wel de 'goede' software hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Het is namelijk zo iedere keer als je zo'n programma er overheen haal zijn de bestanden de volgende keer moeilijker terug te halen.

Hoe kom je erbij Dennis? die bestanden worden enkel gelezen en niet verplaatst.Of bedoel je dat ze minder "leesbaar" zijn elke keer ze gelezen worden?

@ukkietje: Getdatabackfor ntfs of fatwerkt zeeer goed voor alle bestanden
terwijl PC INSPECTOR SMART RECOVERY zeer goed werkt voor jpg bestanden.dit neemt
wel enige tijd in beslag maar het werkt goed.




Succes
 
Hoe kom je erbij Dennis? die bestanden worden enkel gelezen en niet verplaatst.Of bedoel je dat ze minder "leesbaar" zijn elke keer ze gelezen worden?

@ukkietje: Getdatabackfor ntfs of fatwerkt zeeer goed voor alle bestanden
terwijl PC INSPECTOR SMART RECOVERY zeer goed werkt voor jpg bestanden.dit neemt
wel enige tijd in beslag maar het werkt goed.


Succes


Ik denk indd dat ik het verkeerd heb geformuleerd ze zijn minder "leesbaar".
 

Idd dat zou ik dus ook wel ff willen weten. Zit nu bij mijn vriendin thuis, en die heb hetzelfde probleem. Zou dus makkelijk zijn als u dat er ff bij wilt zetten. :cool:Of moet ik gewoon bijde programma's downloaden en gebruiken??:shocked: Als ik hier verder niks over hoor, zal ik wel een nieuwe threat beginnen. :thumb:
Ow ja, voor dat ik de vraag vergeet haha. Als ik dan data eraf gehaald heb, kan ik de HD dan nog gebruiken. Zeg maar de Bad sectors blocken ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ik had me laptop hardeschijf er uit gehaald toen aan gesloten op me dekstop toen met Irecover alles terug gehaald.
 
Oki, ga dat dan straks proberen. Heb zelf al een andere threat lopen of ie misschien nog te fixen valt ofzo. Maar thnx voor je antwoord. Weet nu welk proggie ik het best kan gebruiken. En daarvoor dank ik u vriendelijk.. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan