Bestandsbeheer Itunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
In Windows Media Player wordt de bibliotheek automatisch aangepast als een bestand wijzigt, verwijderd wordt, toegevoegd etc. Kan iemand mij vertellen of Itunes dit ook kan en zo ja, hoe? Nu is het zo, dat ik elk bestand uit de bibliotheek verwijder en de nieuwe versie weer toevoeg en dat is uiteraard erg omslachtig.
 
Nee, die handmatige aanpassing zul je moeten blijven doen.

iTunes is ontworpen om betaalde muziek te downloaden van de Apple Music Store en om die muzieknummers vervolgens over te zetten op de iPod.

Voeg je een nummer toe aan de bibliotheek van iTunes, dan wordt dat nummer toegevoegd aan speellijst van de iPod zodra je die aan je PC koppelt, haal je een nummer weg uit de bibliotheek dan wordt het de eerstvolgende keer dat je weer koppelt, verwijderd uit de iPod.

Welk soort bestanden wil je toevoegen aan de bibliotheek van iTunes?
 
Ik heb mijn analoge muziekverzameling (LP's, cassettebandjes) gedigitaliseerd en die wil ik dus gaan beheren met Itunes.
 
Als je die muziek ook op een iPod wilt kunnen zetten, moet je daarvoor iTunes gebruiken.

Ik zou Windows Media Player gebruiken, of Winamp.

Eerst zou ik in Windows Verkenner een goed bestandsbeheer opzetten voor alle nummers.

Maar dat is een persoonlijke keus.
 
Binnen de Verkenner heb ik mijn bestanden keurig geordend. Maar waar ik bij zowel Windows Media Player als bij Itunes op stuit, is de afwezigheid van MP3-tags. Dat is dus een behoorlijke klus.
Tevens ontdek ik achteraf uiteraard wel eens een foutje. Als ik die herstel moet ik dus steeds het bestand uit de bibliotheek halen en de juiste versie weer importeren.

Overigens vind ik Itunes beter dan WMP, althans voor mij. Ik meen dat jij mij vorige keer ook al eens geholpen hebt met Itunes: ik heb die nodig om mijn Logitech zender/ontvanger goed te kunnen laten functioneren. Dat lukte met WMP niet.
 
Ik begrijp het.
Maar juist Winamp, ooit begonnen als de eerste MP3-speler voor de PC, heeft uitgebreide edit-mogelijkheden voor ID3v 1 en 2 Tag.



(Klik)


Als je in WMP en Winamp wekt met afspeellijsten kun je wijzigingen in de afspeelijt makkelijk aanpassen. Opslaan, "Lijst bestaat al" Overschrijven.
 
Van Winamp wist ik het niet, maar iets leren is altijd leuk. Maar of die Logitech receiver het er op doet weet ik niet.

Qua MP3-editor doet die niet onder voor Itunes, maar het gaat mij dus inderdaad om wijzigingen binnen de afspeellijst. In WMP hoef je niet eens een nieuwe afspeellijst te maken: elke wijziging wordt direct meegenomen. Ook met Itunes zal het wel mogelijk zijn de gehele bibliotheek te vervangen, maar ik hoop eigenlijk op dezelfde mogelijkheden als WMP. Maar als het niet bestaat, houdt het op.
 
In iTunes heb ik het "adres" van de map "iTunes muziek" opgegeven in Bewerken, Voorkeuren, Geavanceerd.



Zoals je ziet, heb ik de twee regels daaronder ook aangevinkt.

Beter kun je in iTunes het synchroniseren niet instellen.
 
Ik ben het helemaal met je eens: dit is de enige manier. Bij WMP kun je de bestanden op de "eigen lokatie" laten staan, bij Itunes moet het naar de "eigen map van Itunes". Ik weet niet wat de gevolgen daarvan zijn, dus ik moet het eens proberen met een paar mappen.

Hartelijk dank voor het meedenken!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan