• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsnaam verwijderen in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

joscho56

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
25
Hallo allemaal,

ik heb een macro, waarbij de bestandsnaam is opgenomen in VBA. Omdat ieder jaar de bestandsnaam wordt aangepast per 1 januari, moet ik ook steeds de bestandsnaam in de macro wijzigen. Eigenlijk lijkt me dat overbodig, omdat de macro steeds gekoppeld is aan het actieve werkblad. Bij andere macro's die aan het werkblad zijn gekoppeld, is de bestandsnaam niet opgenomen. De vraag is, hoe kan ik de VBA aanpassen zodat de bestandsnaam niet meer in de VBA is opgenomen.

De VBA code (een hele lijst met dezelfde regeltypen heb ik voor de overzichtelijkheid verwijderd) is als volgt:

Sub Facturatie()
With Workbooks(["2021 Administratie.xlsm").Sheets("Fact.Ovz").Range("A65536").End(xlUp)
.Offset(1, 0).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A6").Value 'Achternaam, Voornaam
.Offset(1, 2).Value = Sheets("Fact.Create").Range("W17").Value 'Debiteurennummer
.Offset(1, 3).Value = Sheets("Fact.Create").Range("G17").Value 'Fact.datum
.Offset(1, 109).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A012").Value 'Oorspronkelijke factuur

End With

End Sub


Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben. Al vast bedankt voor het meedenken.

Johan
 
Zonder verder naar je macro te kijken:
Code:
Sub Facturatie()
With ActiveWorkbook.Sheets("Fact.Ovz").Range("A65536").End(xlUp)
    .Offset(1, 0).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A6").Value 'Achternaam, Voornaam
    .Offset(1, 2).Value = Sheets("Fact.Create").Range("W17").Value 'Debiteurennummer
    .Offset(1, 3).Value = Sheets("Fact.Create").Range("G17").Value 'Fact.datum
    .Offset(1, 109).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A012").Value 'Oorspronkelijke factuur
End With
 
Ik hoop dat jij code tags gaat gebruiken.
Zie de reaktie van Otafish

Code:
Sub Facturatie()
   with Sheets("Fact.Create")
     Sheets("Fact.Ovz").cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1).resize(,4)=array(.[A6],.[W17],.[G17],.[AO12])
   end with
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Eveneens zonder testen
Probeer dit 's

Code:
Sub Facturatie()
With Workbooks(Year(Date) & " Administratie.xlsm").Sheets("Fact.Ovz").Range("A65536").End(xlUp)
.Offset(1, 0).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A6").Value 'Achternaam, Voornaam
.Offset(1, 2).Value = Sheets("Fact.Create").Range("W17").Value 'Debiteurennummer
.Offset(1, 3).Value = Sheets("Fact.Create").Range("G17").Value 'Fact.datum
.Offset(1, 109).Value = Sheets("Fact.Create").Range("A012").Value 'Oorspronkelijke factuur

't Lijkt me trouwens dat jouw code sowiezo een fout zou geven, gezien er een vierkant haakje open stond voor het benoemen van je werkboek, maar geen vierkant haakje sluiten.
 
Bedankt allemaal voor het snellen reageren. Probleempje is opgelost.:)

Vraag mag worden gesloten.


Groet Johan
 
Sluiten doe je zelf in je openingspost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan