Beste online platform voor lessen, video's, masterclasses?

montein2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
117
Wij willen graag diverse lessen (video), masterclasses etc achter een paywall zetten. Ik zie echter dat er heel veel aanbod is, en dat er verschillende manieren zijn om dit te doen.

Ik heb eerst gedacht om alles zelf via Wordpress op te bouwen maar ben daar niet meer zeker van. Nu denk ik aan een one in all platform maar daar zijn heel veel aanbieders (met zeer verschillende prijzen).
Ook is het van belang dat een platform I deal accepteert als wijze van betaling.

Heeft iemand hier ervaring mee en ook tips?

Alle informatie is welkom.
 
Voor Wordpress zullen vast wel addons bestaan om video's en andere bestanden achter een betaalmuur te plaatsen.
 
Lastige vraag. Wat voor de een goede oplossing is hoeft voor de ander nog niet te werken. Zeker bij dit soort hele algemene vragen.

Zet voor jezelf eerst eens op een rij waaraan een platform moet voldoen. Je noemde al ideal. Maar denk ook aan het beschermen van jouw rechten op het materiaal, abonnementen, kosten van het platform, AVG en misschien nog wel andere wet- en regelgeving. Grootte en reikwijdte van het platform.

Daarna kun je gerichter gaan zoeken naar aanbieders die het beste passen bij jouw specifieke wensen.
 
Als ik zo lees zou Huddle wel wat kunnen zijn. Je kan je eigen (sub)domein koppelen aan het platform.

Ikzelf gebruik dit als cursist van ballonvouw-club (best een interessante hobby en bezigheid) en tegen betaling heb ik toegang tot de community, tutorials en lesvideo's. En ze hebben ook een toffe app.
 
Terug
Bovenaan Onderaan