• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligd werkblad invullen en weer opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobimiep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2013
Berichten
1
Hallo

Ik ben voor mijn zus een excel bestand aan het maken wat ze kan gebruiken of facturen te maken. Nu is zij niet zo handig met formules en wil ik dus het werkblad beveiligen. Dit is me gelukt. Ik zou nu graag iets maken waardoor ze het werkblad in kan vullen en dit dan als een nieuwe werkblad kan worden opgeslagen zonder te veel handelingen. (kopiëren van het werkblad gaat hem al niet worden). Daarnaast zou het helmaal top zijn wanneer dit werkblad een naam krijgt die in een van de cellen op het werkblad is ingevuld.

Even wat ik nu heb: ik heb een werkblad waar ze een klantnummer invult, deze heb ik verwezen naar een andere werkblad met adressen. Ik heb een aantal cellen nu zo gemaakt dat het adres wat bij het klantnummer hoort wordt ingevuld. Ik zou dus graag het klantnummer als naam van het werkblad onder op de tab hebben.

Hopelijk kunnen jullie een beetje wijs uit mijn vraag en is het ook te realiseren.
alvast bedankt voor de reactie

groetjes Mobimiep
 
Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dmv VBA de namen van de werkbladen laten vullen.
In bijgevoegd bestand zit code dat controleert of er een wijziging plaatsvindt in cel A1 (van elk werkblad!).
Zodra cel A1 wijzigt, verschijnt de inhoud als naam voor het betreffende werkblad.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Naam geven.xlsm
    14 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan