• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemjan91

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Berichten
28
Beste lezers,

Ik ben bezig met een opdracht in excel op een bestaand blad.

Nu is het vreemde, ik kan wel formules etc. invoeren en ook wijzigingen maken op het blad. Echter kan ik bijvoorbeeld geen grafieken toevoegen, voorwaardelijke opmaak kan ik ook niet aanklikken.

Nu heb ik dat dus wel nodig.

Iemand die een oplossing weet?

b.v.d
 
Probeer eens met de rechter-muisknop op het tabblad te klikken.
Misschien staat daar "beveiliging blad opheffen".
Zo ja, klik dat eens aan, misschien heb je geluk en is er geen wachtwoord ingesteld.
Zo nee; Succes
 
Hmm... OK dan.
Bladbeveiliging lijkt me inderdaad logisch:
ScreenShot038.png
 
Ook niet.

Ben nu thuis en even bekeken met Excel 2007, op mn werk hebben we nog steeds 2003. Maar daar staat ook niet dat ik het blad kan ontheffen van beveiliging, zelfs niet de optie MET wachtwoord. Ik krijg wel een melding dat ik ''alleen lezen'' kan, dus dat is erg vreemd.
 
Heb je al eens geprobeerd van het bestand op te slaan op je harde schijf onder een andere bestandsnaam?
Daarna openen en kijken of het lukt.

Lastig dat je de file niet kan delen met ons... dat zou het véél gemakkelijker maken
 
Is je vraag ondertussen beantwoord? Deel het dan met de andere forumbezoekers en markeer je vraag als voltooid...
 
Mijn excuses, was het vergeten.

Mijn vraag is in zoverre beantwoord, ik heb uiteindelijk alle bladen gekopieerd naar een nieuw excel bestand. Dus nu is de beveiliging er wel af. Kennelijk was het onmogelijk om de beveiliging in de originele werkbladen eraf te krijgen. Had wat personen intern in de organisatie gevraagd die mede dit excelblad hadden ontworpen maar zij wisten het dus ook niet.

In ieder geval allen bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan