Bij nieuwe mail telkens wachtwoordvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
Telkens als ik nieuwe mail heb komt de melding: netwerkwachtwoord opgeven en moet ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord van de server pop.wanadoo.nl opgeven. Deze staat wel standaard ingevuld dus ik hoef alleen maar op ok te klikken maar dit is natuurlijk wel irritant als ik dit iedere keer moet doen als ik m'n mail ophaal. Het vinkje Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst staat aan.

Dit alles komt sinds ik outlook xp heb geïnstalleerd en m'n oude outlook express heb overgezet naar outlook.

Wie kan me hierbij helpen?
 
Ik werk helaas nooit met deze prgrammas maar mischien kun je proberen de gebruikers accounts eens te verwijderen, daarna de pc herstarten en daarna de gebruikers accounts eens opnieuw aanmaken.
Nog een een keer herstarten en kijken of het voorbij is.
 
Dit probleem ken ik met de popserver van wanadoo.
Het probleem is denk dat er geen contact gemaakt kan worden met de server op de een of andere manier. Ik kijk m'n mail van wanadoo nu altijd per webmail, dit werkt wel altijd.
 
Raar heb ook wanadoo ,

had outlook XP en nu 2003 maar nooit problemen gahad hiermee

kijk even bij de e-mail acount instellingen :
dit zou er ongeveer zo uit moeten zien.
 

Bijlagen

  • instelingen.jpg
    instelingen.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 95
Nog een tip

kom je er niet uit ...bel dan gewoon de helpdesk van wanadoo die kunnen het je zo vertellen had ook eens wat
met mijn e-mail (niet dit probleem) waren er binnen 5 minuten uit.



en webmail is niet de oplossing.....
Traag er kan minder mee en erg hack gevoelig .....
niet de krant gelezen afgelopen week ?
 
Als je toch webmail wilt gebruiken dan raad ik aan hier naar toe te gaan via de hoofdsite van Wanado, dus NIET rechtstreeks door "webmail.wanadoo.n"l in te typen want dat is hack gevoellig inderdaad.
 
Euh, wildboy, ik ga altijd via de site van wanadoo naar m'n webmail en niet via het adres webmail.wanadoo.nl.
Het kan ook aan je verbinding evt. liggen, gebruik je modem of DSL (snelle verbinding)?

Nee, helaas niet de krant gelezen:confused:
 
Nou, ik heb ook even geprobeerd om m'n mail weer via outlook binnen te krijgen van wanadoo.
Heb exact dezelfde instellen als wat wildboy heeft, maar elke keer blijft ie maar zeuren om m'n netwerkwachtwoord en dat ik m'n gebruikersnaam + wachtwoord moet opgeven......
 
Raar hoor er zijn natuurlijk nog meer instelingen

Zit ineens te bedenken dat het mischien ook aan de Firewall
zou kunnen liggen. ??

Je kan ook nog even op de site van wannadoo kijken
en dan met name op het gedeelte instelingen
helaas hebben ze outlook XP er niet bij staan
maar zal ongeveer het zelfde zijn als 2000

hier de link voor je:
http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/instellingen/instellingenemailnws.html

Als het allemaal niet lukt zou ik gewoon even wanadoo bellen die mensen zitten er voor en weten bijna alles.


Heb trouwens een DSL verbinding.
 
Hmz ja, daar heb ik o.h. al gekeken.
Ik heb trouwens geen DSL abbonement bij wanadoo, wel wanadoo free. Heb van een andere provider m'n internetverbinding op dit moment..
Als ik dan kijk bij wanadoo heeft de site het telkens over inbelnummers en zo....

Klein vraagje misschien wildboy: heb jij een DSL abbonnement bij wanadoo of draait jou internet ook onder een andere provider?
 
N.a.v. jullie advies heb ik de helpdesk van wanadoo gebeld. De medewerker had nog nooit van het probleem gehoord en daarom lag het niet aan wanadoo. Ik gaf aan dat meerdere wanadoo-gebruikers er last van hebben en dat het dus weleens aan wanadoo kon liggen. Interne navraag leverde op dat het waarschijnlijk een software probleem is en ik dus beter bij Microsoft kan raadplegen. Wat ik wel kon proberen is de accounts te verwijderen en opnieuw in te stellen.
Dit heb ik dus gedaan en het bleek te werken!! Geen irritante melding meer dus. Ik heb de accounts één voor één ingesteld en getest.

Al met al toch een goede helpdesk dus.
 
Beste Japsur,

Nou gaan we jou ook maar even helpen he ;)

of je nu via een modem of een DSL verbinding werkt
maakt niets uit beide hebben POP3

Je zegt dat je een andere provider gebruikt ...welke ? (maakt niet veel uit hoor)

En heb je daar ook een POP3 mail adres ?
En gebruik je die ook?

Wat een vragen he, nou als het bovenstaande allemaal waar is
heb ik een hele simpele oplossing ik had namelijk ook altijd meerdere POP3 accounts

ik neem even aan dat je van die provider ook een e-mail account hebt en gebruikt en dat je nu die van wanadoo
er naast wil gaan gebruiken .
en je hebt deze als nieuwe account aangemaakt
gelijk aan mijn instellingen .
dus POP3.wanadoo.nl
smtp.wanadoo.nl
en je wachtwoord en gebruikers naam etz...


laten we even zeggen dat die andere provider raketnet is
en dat daar dus bij smtp staat smtp.raketnet.nl
het enige wat je nu moet doen is ipv de wanadoo smtp
die van de andere provider zetten

dus dan krijg je bv: POP3.wanadoo.nl
SMTP.raketnet.nl



Als het niet werkt hoor ik je wel weer. :p
 
Exact wat je zegt, alleen ik heb xs4all ipv raketnet.
Heb gedaan wat je zei: maar hij blijft doorzeuren.
Nu heb ik op annuleren eens gedrukt en ik krijg dit te zien:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de inkomende pop3.server
Uw gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd.

Raar, want ik kan wel in de webmail van wanadoo..... en dus daar accepteert ie wel m'n email en m'n wachtwoord.

Heb de manier van Droesch onderhand ook getest. Ben begonnen met wanadoo. Gedaan eerst met smtp van wanadoo. Zegt ie dat ie geen uitgaande mail, dus in dat opzicht heb je gelijk wildboy, ik moet daar dus smtp.xs4all.nl hebben staan.
Nou, dus ik heb geen accounts erin, wil um testen, geeft ie nog steeds bovenstaande foutmelding.?!

Ik snap er niets van. Ik had toen der tijd ook al onder win 98 met inbelverbinding af en toe. Toen kon ik eerst een half uur klikken, gem. 60 klikken per min. voordat ik er door kwam. En ik vond het toen ook al raar, ben toen over gestapt op xs4all DSL, heb toen ook al eens geprobeerd om 2 accounts binnen te halen, dus ook die van wanadoo. Sinds die tijd haal ik alles op van wanadoo via de webmail en stuur ik alles door wat ik belangrijk vindt naar m'n xs4alladresje. Lekker onhandig, daarom wou ik m'n wanadooadresje weer eens in outlook hebben draaien...

En als ik nu kijk op m'n webmail zie ik dat ik mail hebt ontvangen dat m'n pop3 account het wel doet bij het testen van de account en het bericht is verzonden door microsoft outlook.

Nu weet ik het echt niet meer waarom hij telkens de foutmelding geeft.....
Misschien een instelling in outlook, ik weet ut niet, iemand?
 
Laatst bewerkt:
Naja zeg,
Ik heb het maar opnieuw nogmaals ingesteld.
Het doet het nu, maar als ik op testen druk krijg ik de ene na de andere foutmelding. Kan ie geen testbericht verzenden naar het emailadres omdat het emailadres ongeldig is.........
En ik weet voor 1000% zeker dat ie goed is.

Alleen nu het probleem dat telkens het stomme scherm van netwerkwachtwoord weer in beeld vliegt. Na een paar keer op ok te hebben gedrukt doet ie het wel, maar het is behoorlijk irritant om telkens elke minuut op ok te drukken en als je dat evt. ook nog aan het typen bent moet je het wachtwoord telkens weer opnieuw intypen.

Weet iemand misschien hoe je dat stomme scherm van netwerkwachtwoord uit beeld kunt krijgen??
 
Vaag Japsur heel vaag,

De duistere wereld van de e-mail :evil:

Het gekke is dat bij mij het testen gisteren ook goed ging en nu bij jou niet. heb wel geen xs4all maar dat mag de pret
niet drukken.

Had je graag wiilen helpen kerel maar weet het nu ook niet meer :confused:

dus even op een rijtje:

je hebt een DSL verbinding bij xs4all
je hebt daar een pop3 account en hebt die als eerste e-mail account ingesteld in outlook.

Je hebt die van wanadoo toegevoegd
POP3.wanadoo.nl
SMTP.xs4all.nl
met de gebruikers naam van wanadoo en je WW van wanadoo.

snap niet dat het dan niet werkt :rolleyes:
 
Nee, ik heb hem als tweede ingesteld, m'n xs4all adres gaat voor.

Hij werkt nu wel alleen hij vraagt telkens bij het ophalen van de mail om m'n netwerkwachtwoord. Afhankelijk van hoe druk het is denk ik bij wanadoo moet ik een aantal maal op ok drukken en dan haalt ie m'n mail binnen.
Ik heb nu voor mezelf de volgende oplossing bedacht.
Ik heb bij opties, ontvangen/zenden een tweede groep aangemaakt alleen met m'n wanadoo box. En dus ook 1 voor m'n xs4all box, die had ik al, standaard.
Nu zet outlook standaard bij de standaardbox ook wanadoo erbij, die heb ik uitgezet. en bij m'n wanadoobox heb ik xs4all uitgezet.
Nu kan ik afzonderlijk bepalen hoe en wanneer ik de mail van beide adressen wil ophalen.
Heb nu ingesteld voor wanadoo dat ie om de 60 min automatisch een x-tje binnenhaalt en bij afsluiten. Dus ik hoef nu nog maar 1x per uur een aantal maal te klikken ipv van elke minuut te klikken. Dus wanneer ik m'n outlook weer opstart zie ik de berichten van de vorige keer die bij het afsluiten destijds zijn opgehaald.
En aangezien ik toch vaak outlook open en sluit is dit voor mij de gemakkelijkste manier en ik ben nu dus ook wel redelijk tevreden:D

Ik ga nu zelf wel ff goed topwerk qua speuren verrichten om dit probleem toch uit de wereld te helpen want het is natuurlijk wel irritant. Op jaarbasis is dit toch gauw al een uurtje:p :p :p :p
Maar goed, alle gekheid op een stokje, bedankt voor de moeite en voor de goeie antwoorden!
Want in alle antwoorden zat wel een kern van waarheid!:thumb:
 
Ik wil toch nog even terugkomen op m'n laatste reactie.
Heb nu een paar dagen dit zo, maar nu blijft ie nog steeds zeuren naar m'n netwerkwachtwoord + gebruikersnaam als ik outlook opstart. Arrghh
Iemand nog een goede suggestie, heb het bovenstaande reeds allemaal al weer geprobeerd....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan