• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij opslaan als CSV bestand in VBA worden de decimalen gescheiden door punt ipv komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijkie01

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
29
Bij het automatisch opslaan van een Excel worksheet als een CSV file worden de komma's voor de decimalen automatisch als punt weggeschreven.

Ik heb al gezocht en zie dat dit komt door de landinstellingen van VBA. Weet iemand misschien een simpele oplossing waarbij in de CSV file ook de scheiding voor de decimalen als komma word weergegeven.

Alvast bedankt.

Marcel Dijkstra
 
1) Kun je de landinstelling niet aanpassen.

2) CNTR+H zoeken en vervangen (zoeken naar punt, vervangen door komma).

Dit kun je eventueel ook met de macro-recorder opnemen, zodat je ook de VBA code hebt.
 
Bekijk bijlage WinkelTest.rar

Dat had ik al geprobeerd maar krijg het niet werkend. Het automatisch vervangen is niet nodig.
In Excel staat alles wel correct, maar wanneer ik deze automatisch op laat slaan als zijnde een .csv bestand, worden de komma's veranderd in punten.

Ik had even vergeten om het bestand mee te sturen waar het om gaat, bij deze.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan