bijlage meesturen bij beantwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
68
beste mensen,

in mijn outlook worden bijlagen meegestuurd bij het doorsturen, maar niet bij het beantwoorden. elders lukt dit wel. hoe moet ik dit aanpassen, ik vind het niet terug.

bedankt,
lollie:eek:
 
Ik ben echt benieuwd hoe dat 'elders' dan is ingesteld, want alleen bij doorsturen worden ook bijlagen mee verzonden. Niet bij beantwoorden, of allen beantwoorden!
 
elders is eigenlijk thuis. en hier is op het werk :)
maar ik vind nergens instellingen terug om dit te wijzigen, maar ik ben zeker dat iemand anders dat wel zal terugvinden :)
 
Ga naar beeld-werkbalken en deze aanpassen, je bent je snelkoppeling kwijt want ik kan het.
 
hmm :( ik vind niet meteen een snelkoppeling die toelaat om een bijlage automatisch terug te sturen. moet je dat niet ergens instellen?

ik werk met outlook versie 2002
 
Bedoel je nu eigenlijk als je een mail beantwoord met een bijlage dat die bijlage meeverstuurd wordt?
Of wil je een bijlage mee verzenden in een antwoord?
 
ik wil dat de bijlage die in de oorspronkelijke mail zit, teruggestuurd wordt bij het beantwoorden, zonder dat ik die bijlage eerst moet opslaan; net zoals je een mail doorstuurt (dan zit de bijlage er automatisch bij)

heb mn vraag misschien niet duidelijk geformuleerd
 
Hier kan echt geen antwoord op geven maar ik denk wel dat het zou kunnen.
 
Naar mijn id is de 'redenering' nogal eenvoudig:

Als ik een mail die ik van iemand krijg beantwoordt, dan lijkt het niet echt zinvol om daar de bijlage die ik van die afzender kreeg opnieuw mee te sturen. Ik had die immers al van die afzender gekregen, dus die heeft 'm al ......
Bij doorsturen (naar een derde) lijkt me dat dit wél zinvol is.....

Dus voorlopig blijf ik erbij, dat bij beantwoorden de bijlage(n) daar nooit automatisch opnieuw bij insgesloten zullen zijn.

Overigens kan je de mail met 'doorsturen' natuurlijk ook naar de oorspronkelijke afzender doorsturen, waarbij de bijlage er dus wél bijzit ......
 
Laatst bewerkt:
soms kan het wel interessant zijn. concreet: ik breng wijzigingen aan in een document en wens dat terug te sturen naar de afzender, met wijzigingen.

en dat forwarden lukt ook wel, tot je het gaat om 'allen beantwoorden' en dat je dan al die e-mailadressen afzonderlijk moet intikken.

dan zul je wellicht zeggen - sla het gewoon op op je harde schijf - en inderdaad dat lukt op die manier. maar ik wil het gewoon zo eenvoudig mogelijk, en met zo weinig mogelijk onnodige stappen doen. (en dat zijn er wel wat: opslaan als - naam geven - bijlage toevoegen - zoeken tot je de bijlage gevonden hebt...)

lollie :eek:
 
Stuur eens een mail naar mijn adres met een bijlage en dan wijzig ik dat en dan stuur ik je dat terug zonder dat ik een ander prog heb moeten opendoen en zonder dat ik die bijlage heb opgeslagen.
Dit is om te testen!!!
 
Ja Jean, dat lukt ook allemaal wel.
Je wijzigt de bijlage in de ingekomen mail, en slaat het weer op, waarna je klikt op doorsturen.
Het enige probleem is dan nog dat je dat niet kunt doen met alle geadresseerden; zoiets als 'Allen doorsturen' dus. Leuke extra optie voor Outlook 2007 ......

Een mogelijke tip is de volgende:
Wijzig de bijlage in de mail en sla die op.
Klik erop met de rechtermuisknop en kies 'Kopiëren'
Klik nu op 'Allen beantwoorden' en kies
menu: Bewerken > Plakken
 
Laatst bewerkt:
bedankt valijn :thumb: dat lukt allemaal. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het eenvoudiger kon en dat er gewoon ergens een instelling verkeerd was. nu ja... ne goeie soldaat trekt zijn plan!
 
Ik heb 2003

als ik bij >extra<>opties<
en dan bij emailopties klik
dan krijg je daar de keuze van bij beantwoorden :rolleyes:
bericht mee terugzenden
tekst mee terugzenden enz enz
lukt het daar niet mee????:eek:
 
ja dat had ik ook al geprobeerd, maar dan wordt het hele bericht als bijlage meegestuurd, terwijl ik eigenlijk enkel de bijlage wil terugsturen (zelfde principe als bij forwarden). :eek:
 
dat kan

het leek me al wel wat simpel :rolleyes:
maar
de volgende keer beter :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan