• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blad beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1960

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
18
Ik heb een document dat bestaat uit diverse tabbladen, vanuit deze tabbladen verzamel ik alle gegevens in 1 tablad. Hierop heb ik een filter staan die ik nodig heb ter controle. Nu wil ik dat verzamel tablad beveiligen omdat er meerdere mensen in werken en een verwijzing snel overschreven is. Maar als ik dit tablad beveilig, kan ik niet meer filteren. Nu heb ik al aangeven via eigenschappen welke cellen er wel en niet beveiligd dienen te worden, dus het autofilter heb ik niet beveiligd. Ook heb ik in het menu van bladbeveiliging aangevinkt dat het autofilter moet werken. Dan kan ik deze inderdaad aanvinken, maar hij filtert de gegevens niet.

Wat doe ik fout!!!
 
Zoek eens op,
Filteren op een beveiligt blad.

Zie de resultaten.
 
Ik heb gekeken bij de link op positie 6, maar die begrijp ik niet, kun je deze toelichten?
 
Kijk in de file of je het zo bedoel.
Het paswoord dat er gebruikt word is 123

Als het goed is kun je het filter gebruiken zonder dat je de beveiliging verwijderd.
 

Bijlagen

  • Filtertest op Beveiligt Blad.xlsm
    16,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Dank je voor het voorbeeld, maar bij mij filtert hij echt niet hoor.
 
Ik zal hem nog eens plaatsen, de file, hier werkt het.
 

Bijlagen

  • Filtertest op Beveiligt Blad.xlsm
    16,3 KB · Weergaven: 40
Je kunt toch wel macro's gebruiken?
Als dat niet is ingeschakeld, dan werkt het niet.

De eerste file die ik plaatste nog even getest en het werkt hier prima.
 
Macro heb ik ingeschakeld, je kunt wel bv een waarde selecteren en dat werkt dan, maar als je van laag naar hoog wilt filteren of andersom werkt het niet.
 
Hoi,
Mischien werkt zoiets voor u?
In mijn voorbeeldje wordt gefiltert op kolom A via een combobox (dat is natuurlijk alleen een vbtje) filtercommando gemakkelijk aan te passen naar uw wensen.
het gaat hem meer over de beveiliging.
Als de beveiliging aanstaat zal je zien dat de knop beveiliging aanzetten niet actief is en omgekeerd
(paswoord is test)
Gewoon eventjes testen als dit de goede richting uitgaat
Met deze zeker rekening houden
ExcelAmateur

Je kunt toch wel macro's gebruiken?
Als dat niet is ingeschakeld, dan werkt het niet.
 

Bijlagen

  • Filter met paswoord.xlsm
    27 KB · Weergaven: 39
Nee, dat is niet wat ik zoek, ik wil gewoon simpel van a tot z filteren in met autofilter, zodat de gegevens niet verloren kunnen gaan door fout gebruik. Ik denk dan nu om een aparte knop te gaan gebruiken en daar een marco aan te gaan hangen, want blijkbaar wat ik wil lukt gewoonweg niet
 
Je moet eerst de filters plaatsen, daarna het blad beveiligen.
Aanvinken zoals je al deed.
Geen Vba voor nodig.
 
filter heb ik als eerste geplaatst, maar als je dan het blad beveiligd, kun je daarna niet meer van laag naar hoog of van a tot z flteren
 
Dat heet sorteren en niet filteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan