blauw lijntje op mijn papier van de HP laser printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

spike67

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
61
Hallo

Ik heb een HP color laserjet CP2025 printer.
deze geeft aan de linkerkant sinds kort een verticaal blauw lijntje.
de reinigings modus op de printer helpt niet.
waar kan ik een oplossing vinden?
schoonblazen met perslucht helpt niet.

alvast bedankt
 
Testen met andere software en als bij elk softwareprintje dat lijntje komt en reinigen / calibreren of whatever je voor onderhoudsmogelijkheden hebt, niet helpen en ook het plaatsen van een nieuwe inktcartridge helpt niet -> nieuwe printer kopen, tenzij je nog garantie hebt.
 
Bij ons (Canon laserprinters (all-in-one)) moeten in dergelijke gevallen de drum vervangen worden.

Tijs.
 
fuser

kan het ook aan de fuser liggen een fuser kit kost 145-167 ex btw
kan je dat niet schoonmaken?
er is ook nog een transfer belt te krijgen, maar dat zal wel een riem zijn voor 175,- euro ex
 
En de printer kostte ooit nieuw tussen de € 250,-- € 350,--? -> Klik
Dan zal je je qua leeftijd en levensduur overige onderdelen, af moeten vragen wat 'wijsheid' is.
 
Laatst bewerkt:
kan het ook aan de fuser liggen een fuser kit kost 145-167 ex btw

Kan inderdaad ook de fuser zijn geweest (wij doen niet zelf dergelijke zaken; er komt een monteur van Canon voor waar ik dan 'over zijn schouder' meekijk).

Ben het met gast0225 eens dat het mogelijk zinvoller is om een nieuwe te kopen, in zo'n geval. Bel anders even met HP om te verifiëren dat óf de fuser óf de drum in dergelijke gevallen 'de schuldige' is en of je die evt. zelf zou kunnen servicen. Telefoonnummers HP in NL
Bij ons worden ze door de Canon monteur vervangen.

Tijs.
 
hp

ja ik weet het maar hij is volgens mij nog niet zo oud
14-10-2011


prijs 285 excl btw
 
Gaat ook om het aantal (kleuren-)afdrukken dat je ermee gemaakt hebt... Leeftijd zegt me weinig als de printer elke werkdag veel staat uit te printen...

Tijs.
 
Jammer dat je niet een week of anderhalf eerder het probleem had en toen al besloot om een nieuwe aan te schaffen.
Na 3 kleurenjets in krap 10 jaar naar het printerkerkhof te hebben mogen brengen, had ik het dit voorjaar wel gehad met 'consumenteninktjets' en heb ik 2 mnd geleden als particuliere consument een kleinzakelijke machine aangeschaft, de Xerox Phaser 6600 DN (ietwat overkill misschien, maar ik ben even 'klaar' met -denigrerend gezegd- "instortende consumentenrommel'), Xerox had deze zomer een cashback actie van €100,-- op het ding, zodat íe mij inc. BTW € 260,-- heeft gekost. Ik heb echter 3 jaar garantie erbij gekocht en daardoor werd íe weer €425,--.

Xerox heeft nu op de Phaser 6600DN een andere actie (duurt tot eind dit jaar) en da's gratis 3 jaar garantie (onsite), klik hier voor de actie.

Mocht je overwegen een nieuwe kleurenlaser aan te schaffen, dan zou je de Phaser 6600 DN eens in je overwegingen moeten betrekken. Het heeft mij 2 maandjes research gekost en ik kwam uiteindelijk bij deze uit. Glas en glasheldere kleurenprintjes op A4 papier van +/- € 0,08 cent per vel.

En wat het aantal (kleuren) printjes betreft : niet meer of minder dan een modaal gezin : soms wekenlang geen enkel kleurenprintje, dan op enkele dagen een stuk of 20. Zwart / wit wel zeer regelmatig / tot bijna dagelijks wel een printje.

Edit : ik kan dus niet zeggen of de printer storingsongevoelig is (!!!) , daar heb ik 'm te kort voor (2 maanden), ik kan alleen vaststellen dat na w w w research deze printer er goed uitkwam, zowel op printkwaliteit, alsmede op bouwkwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan