Blokjes over het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
205
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik weet echt niet waar de fout zit.

Ik heb het volgende systeem:
Voeding: Enermax Liberty 620 Watt
Moederbord: Asus P5Q
Processor: Pentium D 3.2 GHz
Geheugen: 4X 1 GB DDR2 kingston 1066
Videokaart: Saphire ATI Radeon 4870 met 512 MB geheugen
HDD's: 1X 80 GB ATA (voor XP)
3X 250 GB SATA (waarvan 1 partitie van 50 GB voor Vista)

En ik heb 3 fan in de kast zitten:
1 op de zijkant (naar binnen)
1 op de bovenkant (naar buiten)
1 op de achterkant (naar buiten)

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik Rainbow six vegas 2 en Unreal tournament 3 een tijdje speel krijg ik allemaal blokjes op mijn scherm en blijft het systeem hangen. (helaas kan je dan geen screenshot meer maken!)
Dit gebeurt zowel bij Vista Ultimate / Vista Home Premium / XP Pro SP 2
Alleen bij XP Pro krijg ik de bijgevoegde melding en doet het spel het weer voor 1 a 2 minuten voordat ik dezelfde melding krijg.

Ik het al vanalles geprobeerrt zoals:
Nieuwe MOBO/Videokaart drivers downloaden
Fan van de grafische kaart harder laten draaien zodat hij rond de 50 graden celcius zit
De grafische kaart onderclockt voor zover kon.
De grafische kaart van een vriend geprobeert die dezelfde heeft.

Het rare vind ik dat soms kan je gewoon een paar levels spelen en soms krijg je meteen al dit probleem.

Ik hoop echt dat iemand van jullie suggestie / oplossing heeft want ik ben al meer dan een week hiermee bezig zonder enig resultaat.

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • GRafische kaart fout.PNG
    GRafische kaart fout.PNG
    12,6 KB · Weergaven: 32
Zit je kaart rond de 50 graden ?!?

Niet echt een fris kaartje xD
 
Hmm, mijn videokaart temperatuur ligt toch een heel stuk lager hoor frank !?
 
Hangt ook van de videokaart af, maar die van mij standaard rond de 49 graden en met gamen hoger. Een videokaart kan meer hebben dan een CPU.
 
Kijk even hier
Hopelijk helpt het je.

Tijs.


Ik heb deze topic ook al een keer gezien en geprobeert.

Helaas helpt dit niks want ik blijf dan toch die blokjes krijgen als ik de VPU recover en dan gebeurt er niks meer.

Over de hittte van de kaart is bekend dat deze IDLE rond de 80 graden zit. Kijk maar een rond op tweakers ofzo over de ATI 4870 of andere reviews hiervan.

Alleen mijn P5Q moederbord zit rond de 50 graden. Kan dit kwaad?
 
Laatst bewerkt:
Meer tips heb ik niet voor je (ik herinnerde me de posting van Muurhond over VPU recovery toevallig, en zag VPU genoemd worden in je bijlage).

Hopelijk kunnen andere Helpmij-lezers je helpen met je vragen, inclusief die vraag over 50 graden temperatuur van je moederbord.

Tijs.
 
Ben je aan het aan het overclocken geweest? Je kan een te lage voeding hebt voor je pc, wat mij onwaarschijnlijk lijkt...
Al bij de computerzaak met een andere voeding laten testen?

Als jij je videokaart underclockt hebt, dan heb je hem ook waarschijnlijk overgeclockt...
Waarschijnlijk is ie nu gewoon kapoet
 
Laatst bewerkt:
Ben je aan het aan het overclocken geweest? Je kan een te lage voeding hebt voor je pc, wat mij onwaarschijnlijk lijkt...
Al bij de computerzaak met een andere voeding laten testen?

Als jij je videokaart underclockt hebt, dan heb je hem ook waarschijnlijk overgeclockt...
Waarschijnlijk is ie nu gewoon kapoet

Nee ik heb hem niet overclocked.
Ik heb nog geen andere voeding laten testen.

De fout gaf hij trouwnes al voordat ik de ati overclock aangezet heb en hem daarna underclocked heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan