• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blokken maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bharry

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
54
Goedenavond,

Is het mogelijk om meerder blokken in een excel sheet te maken?
Ik ben nog bezig met een voorbeeld.
Het is een eigen scoutingsformulier. Ik wil daar verschillende beoordelingen met cijfers maken. Uiteindelijk een eindoordeel qua cijfers.
De meeste dingen weet ik wel maar is het mogelijk om blokken te maken zodat ik de blokken onafhankelijk van elkaar kan indelen.

Harry
 

Bijlagen

  • Scout.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Een eigen versie maken van een scoutingsformulier voor voetbal. Daar wil ik sommige cellen blokkeren zodat ik die cel zijn eigen grootte kan geven.
Want sommige cellen worden groter of kleiner naar gelang ik ze nodig heb. IK wil dit zelf nog veel verder uitwerken in samenhang met eventueel een app zodat het voor mij eenvoudiger is om tijdens een wedstrijd de gegevens in te vullen en thuis te kunnen openen en het verder te bewerken.
 
Succes ermee. Jij hebt ongetwijfeld helemaal voor ogen wat je wilt bereiken, maar ik snap er helemaal niets van en zonder goed voorbeeldje gaat dat ook niet gebeuren gok ik.
 
1 werkblad is +16.000 kolommen breed en jouw blok is er 7.
Dus met een lege kolom tussen ieder blok zou je zo'n 2.000 blokken naast elkaar kunnen zetten.
Is dat handig ?

Normaal zou ik dan zeggen, maak 1 zo'n scouting-formulier en schrijf vanaf daar de gegevens heen en terug naar een tabel (eventueel met datum en tijd).
Vermoedelijk ondergaat dat formulier in de loop van de tijd ook nog eens wijzigingen.
 
Vraagteken

Hallo Cow,

Ik ben dus toch nog een leek op dit vlak.
Zoals je bij het voorbeeld kan zien heb ik wat geknutseld. Inmiddels al iets verder heb de cijfers in de eindscore al
een gemiddelde van. Ook heb ik de spelersnaam gekoppeld aan een website van transfermarkt. Maar dat is lastig want daar moet je inloggen dus je komt niet gelijk op de site waar de speler staat. Dus dat moet ik nog kijken hoe ik dat ga doen. Verder wil ik diverse formulieren maken die ik tijdens een wedstrijd op mijn tablet kan invullen en waar ik thuis dan een uitwerking van kan maken op mij pc.
Maar om terug te komen op dit formulier: voor elk blok wil ik eigenlijk eigen cellen gebruiken zodat ik die allemaal even groot kan maken. Is dat misschien dan makkelijker in Word of kan dat ook in Excel?
 
je voorstelling van in blokken te gaan werken is eigenlijk nogal onhandig.
Eens je een formulier aangemaakt hebt, op een tablet of een A4-tje voor mijn part, moet die terecht komen in een tabel zoals het 2e tabblad.
Zo'n tabel kan je gaan afvragen, bv. op alle linksvoetige voorspeler met bovengemiddelde wendbaarheid, die bijna einde contract is.
Of je kan van een bepaalde speler zo alle beoordelingen in de tijd gaan opvragen, hoe is zijn evolutie ?

Ga je meerder formulieren gaan gebruiken, dan zullen bepaalde cellen vermoedelijk niet ingevuld worden.

Het eerste blad kan dan ook dienen om de gegevens die in de tabel op 1 rij staan terug naar het oorspronkelijke formulier te kopieëren en terug.
Daar is een beetje programmeerwerk voor nodig, maar dat valt best mee.

De gegevens van een speler op een website gaan consulteren en overnemen is ook niet zo moeilijk, probleem in de tijd is eerder dat die websites soms van layout veranderen, dus dat dient apart bekeken te worden.
Verder als je met een tablet op zo werkt, hoe je gemakkelijk de gegevens gaat uitwisselen.
 

Bijlagen

  • Scout (1).xlsx
    18,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
ok

Hallo Cow,

Dat formulier is zeker behulpzaam maar als ik op pad ben is die lijst te groot. en op een tablet minder te handelen want je vult het snel in. Dit is wel behulpzaam als ik thuis de gegevens op wil slaan in jouw formulier. Als ik op pad ben is de lijst die ik gemaakt heb makkelijker te handelen. Ben ook nog bezig om een overzicht te maken van een wedstrijd. dat wil zeggen: de wedstrijd, de opstelling, wat voor weer en type veld. daaronder heb ik de opstelling van beide clubs staan en daarnaast komen de nummers en namen van de spelers te staan in een kolom. Nu moet ik de regel opstelling koppelen aan een opstelling. Die moet dus ook ergens op het blad komen te staan. Er zijn verschillende opstellingen natuurlijk.
 
zo te zien is alles nogal prematuur, dus wacht je best tot je een beter zicht hebt op alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan