Boekje maken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik maak regelmatig een programmaboekje voor concerten, in Word 2000. Stel dat het 8 bladzijden telt, dan maak ik een normaal Word-document van 8 bladzijden, druk die af, en verklein die in de copyshop 2 bij 2: blz. 8 en 1 naast elkaar, aan de achterkant daarvan blz. 2 en 7, etc., en tenslotte leg ik de dubbelzijdige prints op elkaar en vouw ze dubbel tot een boekje.

Ik vraag me af of ik het hele proces ook thuis kan doen. Heb gedacht aan gebruik van 2 kolommen over een pagina met liggend papierformaat, maar dan krijg je blz. 2 en 7 niet naast elkaar. Je zou dan kunnen werken met op elke bladzijde een lege linker- of rechterkolom, maar dan schuift de tekst niet goed door en bovendien kost het allemaal hoofdbrekens bij het printen.

Is er een methode in Word die me al dat denkwerk uit handen neemt en de boel in goede volgorde print, dus liggend papierformaat met blz. 8 naast 1, 2 naast 7, 6 naast 3 en 4 naast 5?

Bedankt alvast voor je antwoord,

Ingmar
 
Misschien kun je dat beter met Publisher doen, dat een onderdeel van Office is.

Guus.
 
Afhankelijk van welke versie van office je hebt heb je wel of geen publisher, dus niet altijd !

Dit is wel het meest ideale pakket hiervoor, dus als je hem hebt zeker gebruiken.
 
Bedankt voor jullie reactie, maar Publisher heb ik niet, dus ik zal het toch met Word moeten doen (als dat kan, dus).

Wie?
 
Hopelijk zit dit in de volgende versie van Word gewoon standaard aanwezig...
 
als je een canon printer hebt (bv s500 serie) kan je de printer opdracht geven om van een A4 document een A5 boekje te maken.
hij deelt alles zelf in en print het keurig uit.
 
Nou, bij mij lukt dat niet (meer). Als ik het document wil printen zie ik maar 1 pagina verschijnen in het printvoorbeeld van mijn HP 930c. Het lijkt een Wordprobleem te zijn. Ik heb ook Clickbook geïnstalleerd en een document vanuit Word wordt niet zichtbaar terwijl het zelfde document in kladblokformaat keurig wordt omgezet naar A5. Een normaal A4 document wordt zonder problemen uitgeprint.

Wie weet hoe ik Word zo gek kan krijgen dat ie doet wat ie moet doen? Ik heb artikeltje in het verleden ook al eens gelezen en uitgeprobeerd met dezelfde configuratie en toen had ik geen problemen.

Alvast bedankt,
snelsnel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan