Branden Linux Suse 11.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

ar1990nold

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
181
Branden in Linux Suse 11.0

Ik heb sinds 1 dag linux suse 11.0 op mijn computer.
Maar wanneer ik het cd/dvd brandprogramma k3B open. Komt er een melding:

" Plugin voor mp3-decodering niet gevonden
K3b kon de plugin voor het decoderen van MP3-bestanden niet vinden. Dit betekent dat u niet in staat zult zijn om audio-cd's te maken van MP3-bestanden. Veel Linux-distributies sluiten geen MP3-ondersteuning bij vanwege juridische redenen.
Oplossing: Om MP3-ondersteuning te activeren, installeer de mp3-decodeerbibliotheek MAD en de K3b MP3-decodeerplugin (die laatste heeft u mogelijk al, maar werkt niet vanwege het ontbreken van libmad). Sommige distributeurs maken het installeren van MP3-ondersteuning mogelijk via een online update-programma. "

Ik ben totaal onbekend met linux. Ik heb geprobeerd mad te downloaden. ik heb het bestand madplay-0.15.2b.tar.gz kunnen downloaden. Die heb ik uitgepakt in mijn home en heb een paar keer op de bestanden proberen te drukken maar kreeg het schermpje van welk programma ik wil gebruiken om dat bestand te openen.

Het brandprogramma werkt nog niet.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen ?
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook niet bekend met OpenSuSE, maar je hebt libmad nodig. Wat jij gedownload hebt bevat waarschijnlijk ook libmad, maar het klinkt alsof het de broncode is. Die moet je nog compileren, dat is niet heel moeilijk, maar wordt niet aangeraden aan beginners.
Op http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/8404741/com/libmad-0.15.1b-5.1.i586.rpm.html kan je libmad in RPM formaat downloaden (download niet de source RPM). Dat is het standaard package-formaat van o.a. OpenSuSE en kan je dus makkelijk installeren.
 
Onwijs erg bedankt voor de reacties.
Het downloaden en installeren van libmad is gelukt.

Het volgende probleem is alleen dat dezelfde melding op het scherm komt als ik k3b opstart.
 
Nieuwe brander

Ondertussen zit er een nieuwe brander in en werkt alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan