Brandgevaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspertjeh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
765
Hallo Helpmij-leden,

Ik heb thuis al enige tijd een Windows Server 2003 server staan. Ik wil alleen graag jullie advies over brandgevaar weten. Is het wel veilig om een pc 24/7 aan te laten staan? Kan ik gewoon ook een avondje weg zonder dat er iets gebeurt?

Heel erg bedankt alvast.
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je de pc goed onderhoud (stof vrij houden en een goede koele opstelling geeft) zie ik geen probleem. Maar het blijft een electrisch apparaat ;););)
 
Laatst bewerkt:
-goede koeling
-stofvrij
-veel ruimte om koude lucht aan te kunnen zuigen
-ruimte achter de kast zodat de lucht ook weer weg kan.

Hopelijk heb je hier iets aan!
 
Ja, hier heb ik zeker iets aan!! :)
De pc is vanbinnen helemaal stofvrij.
Maar hoeveel ruimte achter de kast had u zelf in gedachte?

M.v.g
Jasper
 
Och...ik dacht 25 cm....;)
Oké, bedankt!

Trouwens...leuke site!! Ga zo door. :)
 
Hoi,

Meer is alleen maar beter kan in ieder geval geen kwaad ;);)

succes verders
 
Nou...als ik die warmte detector aan het plafond hang. Staat de computer al in lichte laaien voordat het daar 45 graden is. Misschien een brandalarm erboven hangen? :D
 
Of gewoon geen zorgen maken.

Een pc vliegt niet zomaar in de brand.
De pc schakelt zichzelf uit als deze oververhit raakt.
 
Dus het kan geen kwaad lijkt mij. Hij staat nu al 3 dagen aan zonder een probleem. Website draait helemaal perfect!! :) Om de hoeveel dagen moet ik hem vanbinnen uitstoffen?

M.v.g
Jasper
 
2 Dagen geleden de pc schoongemaakt. Ik heb toen via een klein gaatje in de voeding met ventilator gezien, dat er stof op de draadjes en op andere onderdelen zit. Ik kan dit niet met de stofzuiger of met iets anders schoonmaken. Kan dit gevaar of maakt dit niks uit. ;)

Mvgr
Jasper
 
Zeker al meer dan 10 jaar oud...'t is niet voor niks een servertje met apache...:cool:
 
dan zou ik maar een keer de voeding er uit halen.
voorzichtig de kap er af halen / jezelf electrisch ontladen door even de kast aan te raken.
En dan voorzichtig met een beetje perslucht de voeding en de fans van de voeding schoonmaken.

suc6
 
Gelukt!! Mijn dank is groot. :d
Hierbij dus mijn vraag opgelost.

Thank you! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan