Calculatietool in Excel omzetten naar Microsoft Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldo12

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2014
Berichten
48
Ik had een vraagje, momenteel werk ik met een calculatietool in Excel. Zo worden er gegevens gehaald uit een andere Excel bestand en worden artikelen die aan worden gemaakt opgeslagen in een andere Excel bestand. Deze Excel bestand vormt dus een database. Excel is echter niet echt een database programma. De database in Excel wordt namelijk steeds voller en de calculatietool gaat ook steeds trager werken.

Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat Microsoft Access dat wel is. Is er iemand die misschien weet of het mogelijk is om deze calculatietool volledig om te zetten naar Microsoft Access?

Alvast bedankt!
 
Het is ook mogelijk je Excelapplicatie te optimaliseren.
 
Volgens mij ben je aan het crossposten want de vraag staat ook in het Access forum, en dat mag echt niet :)

Het is een vraag die gericht is naar mensen die zowel verstand hebben van Microsoft Access(SQL) als Excel(VBA). Daar kan denk ik wel een uitzondering voor worden gemaakt.
 
Het is ook mogelijk je Excelapplicatie te optimaliseren.

Klopt ben ik momenteel mee bezig, toch blijft Excel niet ideaal als het gaat om werken met databases. De database kan namelijk gigantisch groot worden, daar is Excel niet voor gemaakt. Je kan je voorstellen een loop die 32000 regels af moet, gaat niet bepaald snel.
 
Nee dat kan ik me niet voorstellen. Dat loopt bliksemsnel als je het goed aanpakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan