Canon MG 2555S niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
617
De printer gaat ineens niet meer aan, na drukken op de knop. Eerst vreemde papier transport geluiden, papier ging er niet meer in.
Daarna niets meer, geen lampjes aan. Snoer verwissel , hielp niet. Garantie verlopen??
1 patroon is net gevuld, maar wagen staat in parkeer stand.
2 schroeven eruit, maar bovenkant gaat half open. Kan er niet bij.
 
Als er niks gebeurt, en de stekker is gecontroleerd en zit er goed in, en stopcontact geeft wel stroom in het algemeen, er gaan op de printer geen lampjes aan, geen geluiden... dan issie stuk.
 
Hallo

Toestel blijkbaar mechanisch geblokkeerd door papier.

Veel voorkomend , rubberen rolletjes versleten , etc ... waardoor er meerdere bladeren worden genomen of scheef worden ingevoerd.

Papier obstructie verwijderen , let dan meteen ook op op defekte tandwielen , etc ...

Controleer de voeding op defekte zekeringen (te hoge stroomopname door die papier blokkage)

Bij veel van die printertjes is de voeding een losse inplugbare module (geen idee of dit bij dit model ook zo is ...).

Meestal neemt men de moeite niet , en schaft men een andere , (hopelijk kwalitatief betere) printer aan.

Mocht er nog garantie zijn op dit toestel , deze uiteraard claimen (mocht t.s. Belg zijn , Belgie --> 2 jaar)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hij is nog geen 2 jaar oud en inklikbare voeding module. Geen zekeringen.
 
Hallo

"Geen zekeringen. "

Zou mij heel sterk verwonderen dat een fabrikant dit risico zou nemen op Europese markt.

Voeding is altijd beveiligd met een zekering ... zullen ze zeker niet riskeren --> brandgevaar.

Zit uiteraard in de voeding ingebouwd (kan zelfs geintegreerd zijn in de printplaat om de kostprijs te drukken)

Lijkt mij dat het veiliger is dat je dit laat controleren door iemand met net iets meer ervaring in deze materie.

Gezien de prijs van dit toestel , zal het zo goed als zeker "economisch onherstelbaar" worden ....

Peter
 
Garantie vd winkel toch?
Heb mijn geld terug. Eerst tegenwerken door winkel, toen terug naar huis, opgezocht op hun aanwijzingen op hun website. Toen weer terug. Garantie 24 maanden, waarvan 22 om. Schade beperkt tot een bijna vol zwart patroon en een bijna lege kleur.

Einde Topic en bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan