canon printer MG7150 werkt niet onder W8

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinten39

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
14
Hallo ik ben bij een kennis van mij de canon printer MG7150 aan installeren onder W8.1 ik heb de nieuwe drivers van canon site gedownload en geinstalleert ik heb hem ingestelt met wifi verbinding
nu is het probleem alles werk naar behoren maar als we de printer uitschakelen en we open firefox of explorer dan kan ik niet op internet zet je de printer aan dan kan je wel weer op internet
wie kan mij helpen :eek:
 
Ik krijg het idee dat het aan meegeleverde Canon printmonitor software zal liggen.

Ipv. de volledige Canon software te installeren zou ik het met puur printerdriver icm. lokale tcp/ip poort doen/proberen.

Met een Teamviewer sessie met die pc/laptop van die vriend wil ik wel een poging doen.
Ik ben nu op de Helpmij chat, mocht je daarvan gebruik willen maken.

Tijs.
 
ik ben nu heellaas niet bij mijn kennis maar ik heb de driversoftware van canon site gedownload en gebruikt
 
Dat geloof ik graag, maar ik neem aan dat je alleen iets als Setup.exe of Install.exe hebt gebruikt, dus niet 'handmatig' gebladerd hebt naar de driver. Doorgaans krijg je met een driver die een hele installatie-procedure met zich meebrengt meer dan je (strikt) nodig hebt en (dus) een grote(re) kans op conflicten dan als je 'kaal' een driver installeert en zelf TCP/IP poorten aanmaakt.

Ok, ik zal je een beetje matsen: Ik heb uit deze driver de drivers gevist. Staan op deze mijnbestand.nl link en heet (na downloaden) MG7100SeriesDriver.zip. Die moet je (natuurlijk) eerst uitpakken voordat je ernaar kunt bladeren tijdens de printer-installatie.
En achterhaal ook eerst welk ip-adres de printer heeft op het draadloze netwerk, want die heb je nodig bij het aanmaken van de TCP/IP poorten. Zal wel ergens in het menu op de printer te zien zijn of op afgedrukte statuspagina's etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt ga vande week er weer heen en probeer het uit lukt het niet dan kom ik er op terug
 
Even in het kort de stappen:
a. Je achterhaalt het ip-adres van de printer
b. Je deïnstalleert de printersoftware.
c. Je download de printersoftware die ik geupload heb. Pak het daarna uit (liefst in een aparte (sub-)map) en onthoud waar die driver is uitgepakt.
d. Je kiest Printer toevoegen (bijv. na het eerst uitvoeren van control printers om het Printers en apparaten venster te krijgen).
e. Je geeft aan een lokale printer te willen installeren (zet ook het vinkje uit van Mijn printer via Plug 'n Play automatisch detecteren)
f. Je geeft aan een nieuwe poort te willen maken. Type: Standard TCP/IP port
g. Je geeft die poort het ip-adres dat de printer nu heeft (zie a.)
h. Mogelijk herkent Windows de printer en heeft een driver meteen in zijn eigen repository, dan hoef je aan de driver niets te doen. Vindt/herkent Windows niets, dan Bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt bij stap c.
Overigens heeft Microsoft voor de MG7100 serie gewoon drivers (*). Worden ze niet automatisch gevonden of kun je ze (met als fabrikant: Canon) niet selecteren, dan zou je ze wel moeten kunnen kiezen na het klikken op Windows Update (en het daaropvolgende ophalen van die updates, kan best wel wat tijd vragen) in het driver-keuzevenster, zodat de nieuwste (Microsoft geleverde) drivers in beeld komen.
(*) Bewijs: Te openen in Internet Explorer: deze link
h. Zet de printer als Standaardprinter. Kijk of je iets kunt printen, bijv. vanuit Kladblok (= notepad.exe )

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan