• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

capaciteitplanning met historie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamphuis11

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
42
Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk een rooster aan het maken. Hierin wil ik ook een klein stukje capaciteit planning inbouwen. Het werkt als volgt;

In de tab Rooster kan ik per afdeling de aantal uitzendkrachten invullen en bij de tab print aanvraag uzb krijg ik dan een overzicht met aantal dat ik de volgende dag nodig heb. Helaas is het nu zo dat alle aantallen worden opgeteld en niet alleen van de dag (cel B4 =VANDAAG()+1). Hierdoor kan ik geen historie opbouwen en of vooruit plannen.Is er een mogelijkheid om alleen de aantallen te pakken die uit de datum B4 cel komen.


Mocht er een simpeler manier zijn houdt ik mij ook aanbevolen :p

Fijne zondag
 
Laatst bewerkt:
Voor shift1

Code:
=SUMPRODUCT((DATUMLOOP!$B$3:$B$22=$B6)*(DATUMLOOP!$A$3:$A$22="vroeg")*(DATUMLOOP!$C$2:$AYR$2=$B$4)*(DATUMLOOP!$C$3:$AYR$22))
 
Hai VenA,

Dankjewel voor je response. Hoe bedoel je deze formule? Ik begrijp deze niet helemaal.
 
Even vertalen naar een Nederlandse formule. Welgeteld 1 letter aanpassen.
 
Sorry, ik heb de nederlandse versie. Ik heb er
Code:
=SOMPRODUCT((DATUMLOOP!$B$3:$B$22=$B6)*(DATUMLOOP!$A$3:$A$22="vroeg")*(DATUMLOOP!$C$2:$AYR$2=$B$4)*(DATUMLOOP!$C$3:$AYR$22))
van gemaakt en nu krijg ik alleen maar overal een 0.
 
Je wil toch de gegevens die bij de datum in B4 horen? Kijk dan even in jouw bestand welke gegevens er staan in het blad 'DATUMLOOP' bij de betreffende datum. Dat niets klopt van de verwijzingen is dan weer wat anders.

Code:
=SUM(ROOSTER!H6)
lijkt mij ook niet nodig. Sommeren van 1 cel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan