cashflow manager saldo verschillen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Goedemorgen,
Ik gebruik Bankingtools, voorheen Nibud Cashflow Manager....
Ik kwam tot de ontdekking dat het saldo/bestedingsruimte door Cashflow lager is dan hetgeen de bank (ING) aangeeft. Het betreft weliswaar een klein bedrag (< €100,-) maar toch...
Ik heb wat gevarieerd met het ijksaldo:
1/1/2012, saldo door ING opgegeven...gebruikt als ijksaldo in manager --> iets meer als 90,- te weinig vergeleken met ING
31/12/2012, saldo door ING opgegeven...gebruikt als ijksaldo in manager ---> iets meer als 60,- te weinig vergeleken met ING
9/5/2013, saldo berekend, rekening gehouden met reserveringen ---> 14/5/2013, transacties ingelezen, bedrag klopt met ING

Gaat er in verloop van de tijd iets mis met het inlezen van de transacties? Of bij het exporteren van de transacties bij de bank?

Ik exporteer de transacties handmatig in een .asc file en gebruik een overlap van 1 dag. Gereserveeerde bedragen worden niet geexporteerd.
Ik importeer de transacties handmatig via zelf te zoeken bestand, er wordt duidelijk aangegeven of een transactie al aanwezig is --> overslaan.
...krijg geen foutmeldingen bij exporteren / importeren en het lijkt allemaal goed te gaan.
Voor 2013 heb ik alle "bij" transacties in het programma vergeleken met die van ING --> klopt. Bij de "af" transacties heb ik geen dubbele boeking gezien.

Bij 2 rekeningen waarvan ik de boekingen handmatig doe zie ik dit niet.
????????????
 
Laatst bewerkt:
...alle transacties tussen 1/1/2012 en 13/05/2013 opnieuw gedaan.
Exporteren via internetbankieren (ING) in een .asc bestand.
Cashflow:
Importeren van .asc bestand geeft dubbele transacties...eerst verwijdereren van de transacties en vervolgens importeren heeft gewerkt.
Saldo op rekening (in Cashflow) nu juist met ijksaldo van 1/1/2012 (saldo door ING opgegeven)
Ook voor andere jaren gedaan, saldo berekend via Cashflow ---> KLOPT maar dat is logisch.

Het lijkt erop dat door het jaar heen diverse malen importeren met een overlap dubbele transacties oplevert...
csv bestand en asc bestand niet compatible bij importeren...
--> kritisch blijven kijken naar de transacties na importeren bij overlap. Bij weinig transacties is dit te doen, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Er is inmiddels een nieuwe versie (4.3.14) van Cashflow Manager en een update...Er is gesleuteld o.a. aan de import van de transacties, echter blijf kritisch daar ook de banken kunnen sleutelen aan de export bestanden zonder dat Bankingtools daar een direkt antwoord op heeft. Ik exporteer nog steeds via een asc bestand van ING en gebruik de handmatige invoer optie van het programma. Geen fouten ontdekt, het programma herkent goed de overlappende periode. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan