CD Menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
225
Hallo, Ik heb een programmaatje CDMenu waar ik al mijn muziek in Data heb ingevoerd. Om zeker te zijn dat ik het niet kwijt raak heb ik het op mijn externe disk gezet dacht ik . Als ik de externe aansluit op mijn computer kan ik naar de map cdmenu [ snelkoppeling ] gaan en dan krijg ik alle informatie te zijn die ik heb ingevoerd Maar als ik de externe aansluit op mijn laptop en ik ga naar de dezelfde Cd menu maar dan staat er geen informatie het program maar is het leeg . Hoe kan ik de ingevoerde informatie vast op mijn externe schijf krijgen en dan op elke laptop of computer openen?? Mijn systeem draait op Windows 7. Bedankt
 
Om zeker te zijn dat ik het niet kwijt raak heb ik het op mijn externe disk gezet dacht ik

Wat bedoel je hier met het woordje HET?
Is dat het CD Menu, de map waar het in staat, de bijbehorende data, alleen de snelkoppeling of alles?
 
Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn met je vraagstelling en wat je precies hebt gedaan want ik begrijp er niet zoveel van :)
Wat wil je precies bereiken?


Groeten Marcel
 
Bedankt edmoor . Nog eens gekeken op mijn externe schijf maar nu blijkt dat er helemaal geen informatie op mijn CD MENU snelkopelling staat .Ik doe het volgende : ik ga naar backup windows 7 op mijn Externe schijf klik map C [bestandmap] dan users [ bestandmap] dan gebruiker [bestandmap] cdmenu [ bestandmap] desktop [ snelkoppeling] dan picto's [bestandmap] dan cdmenu snelkoppeling . maar dan staat daar vervolgens niets in .Kun jij me zeggen hoe ik dit op mijn externe schijf kan zetten en da op welke computer dan ook kan openen??? Groeten
 
Marcel Wat ik wil bereiken is dat ik de informatie die ik in CDMENU heb ingevoerd op mijn Extene schijf wil zetten maar dat me dat op een of andere manier niet lukt .Ik weet niet wat ik verkeerd doe .Ik heb met mijn backupprogram Total Media Backup een backup gemaakt maar de snelkoppeling staat er wel op maar de informatie niet
Weet ji hoe ik dat voor elkaar kan krijgen??
 
Wat je moet doen is helemaal afhankelijk van waar CD Menu zijn gegevens opslaat. Dat kan ik niet zeggen want ik ken het niet. Waar heb je dat programma vandaan?
 
Tsja, zoals edmoor al zei zullen we moeten weten waar je het programma vandaan hebt (website)
Als ik Google naar CDmenu komt ie met ruim een half miljoen hits.
http://bit.ly/1dN1kem

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Edmoor, het program is van MONICOM met het program kun je de Data van een cd invoeren dus B.V. een cd van Elvis heeft 24 nummers dan voer ik de titel van de cd in en de inhoud 1 t/m 24 nummers .En zo heb ik een honderden cd's ingevoerd en omdat mijn vorige computer kapot is gegaan was ik alle informatie kwijt .Dus heb ik op mijn nieuwe computer weer alles ingevoerd,maar ben bang om dat weer kwijt te raken Nu wil ik alle informatie op mijn Externe schijf zetten maar dat lukt mij niet .Is dit mogelijk of gaat dit gewoon niet??
 
Het is kennelijk een 32-bit programma dat niet op een 64-bit machine kan worden geïnstalleerd. Ik kan het dus helaas niet voor je nakijken.
 
Ik heb dus alleen de data ingevoerd dus niet de muziek zelf. in mijn geval is dit alle karaoke die ik heb en omdat ik nogal veel heb kan ik dan direct de titel invoeren en kijken of ik dat nummer al heb of niet het is een fijn program en zodoende wil ik dat niet graag kwijt omdat ik er veel tijd en moeite er in heb gestoken wil ik als er iets gebeurd met mijn computer dat program met inhoud nog op mijn externe schijf heb.
 
Uiteraard. Maar het is een programma dat waarschijnlijk afhankelijk is van gegevens in het register en dat betekend dat je het niet zomaar vanaf een externe schijf op iedere computer kunt gebruiken. Je kunt uiteraard wel een backup maken van de gegevens, maar waar deze zich bevinden kan ik niet zeggen omdat ik het programma niet op mijn PC kan installeren vanwege z'n 32-bit beperking.
 
Ik heb het programma even snel geinstalleerd en volgens mij werkt het programma geheel standalone.
Ik heb het geinstalleerd op een 32bits machine en vervolgens de gehele installatiemap C:\Program Files\CDMENU\ gekopieerd naar een 64bits machine en het programma werkt nog gewoon.
Maar dat even terzijde.

De daadwerkelijk data bestanden waar de CD informatie in opgeslagen zitten in de .dat bestanden in de map C:\Program Files\CDMENU\, als je deze dus kopieert naar je HDD zou dat al afdoende moeten zijn maar je kunt het makkelijk even testen als volgt:
-1- Kopieer alle .dat bestanden uit de map C:\Program Files\CDMENU\ naar je externe HDD en verwijder vervolgens alle bestanden uit de originele locatie.
-2- Open CDmenu en verwijder 1 of meerdere CD's uit je database.
-3- Sluit CDmenu.
-4- Kopieer alle eerder genoemde .dat bestanden vanaf je externe HDD terug naar de map C:\Program Files\CDMENU\
-5- Verwijder alle .cdx bestanden uit de map C:\Program Files\CDMENU\ en start CDmenu,
-6- Check of de bij -2- verwijderde CD's er weer tussen staan.
-7- Als de bij -2- verwijderde CD's er weer tussen staan betekend het dat je de .dat files moet backuppen om een veiligheidskopie achter de hand te houden. (Je kunt ook af en toe de gehele map C:\Program Files\CDMENU\ kopiëren naar je externe HDD bij wijze van backup.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Volgens onderstaande installatielog zijn er buiten de map C:\Program Files\CDMENU\ geen bestanden geplaatst, in de registry kon ik ook geen entries vinden m.b.t. CDmenu:
Code:
***  Installation Started 03/26/14 13:23  ***
Title: CDMENU Installatie
Source: C:\DOCUME~1\ADMINI~1\BUREAU~1\MUZIEK~1.EXE
Made Dir: C:\Program Files\CDMENU
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Cdmenu.exe
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Cd.hlp
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\verw.wav
Made Dir: C:\Program Files\CDMENU\Achtgrnd
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Achtgrnd\Achtgrnd.bmp
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\artiest.dat
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Cd.ini
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Error.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Hfdat.dat
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Hfdat.fpt
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\info.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Items.dat
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\ngev.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Nting.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Opti.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\oww.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Playlist.dat
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Print.ini
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Scdx3032.dll
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Scrlwin.wav
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Sde3032.dll
File Copy: C:\Program Files\CDMENU\Uitdat.dat
Made Dir: C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Monicom Software
Shell Link: C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Monicom Software\CDmenu.lnk
User Rights: Admin

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dan zou het inderdaad geen probleem moeten zijn om het hele zaakje ineens naar een externe HD te kopiëren en vanaf daar te gebruiken. Denk er wel aan dat de gemaakte snelkoppeling dan niet werkt. Daarin zul je het "Doel" moeten aanpassen en eventueel ook de "Beginnen in".
 
Marcel Dus het lukt niet?? in mijn C: program files\ cdmenu staat geen .DAT bij
 

Bijlagen

  • CCF26032014_00000.jpg
    CCF26032014_00000.jpg
    81,4 KB · Weergaven: 54
Dat zal zijn omdat bij jou het tonen van bekende extensies uit staat. Bij jou is de .dat extensie gekoppeld aan het type "MP2-Video".
Ze zijn er dus wel degelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan