• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel in tabblad 1 maakt nieuwe tabbladen aan op naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel44

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2015
Berichten
17
Hallo allemaal,
Ik heb mezelf een uitdaging gegeven waar ik zelf helaas niet uit kom.
Vandaar dat ik hier hulp kom vragen..

Wat wil ik graag voor elkaar krijgen:
In tabblad 1 wil ik bv in cel A1 de naam van medewerker zetten.
Hieraan wil ik een koppeling maken, waarbij er een nieuw tabblad aangemaakt wordt met een code uit cel B2 (bv L1P1).
Als dit tabblad aangemaakt wordt, heb ik daar een standaard opzet voor bedacht.

Is dit mogelijk om te realiseren?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Groeten Marcel
 
Code:
Wat wil ik graag voor elkaar krijgen:
 In tabblad 1 wil ik bv in cel A1 de naam van medewerker zetten.
 Hieraan wil ik een koppeling maken, waarbij er een nieuw tabblad aangemaakt wordt met een code uit cel B2 (bv L1P1).
[COLOR="#FF0000"](cel B2 van welk tabblad)[/COLOR]
 Als dit tabblad aangemaakt wordt, heb ik daar een standaard opzet voor bedacht

Misschien dat ik je onvoldoende kan helpen, maar er ontbreekt naar mijn mening enige informatie.

(cel B2 van welk tabblad)

Wat heb je in gedachten, misschien is het goed het eindresultaat met ons te delen.

Je wordt waarschijnlijk beter geholpen als je een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige informatie, op dit forum plaatst.

Graag dan ook (handmatig) de gewenste uitkomst in het bestand vermelden.
 
Hallo,
Dank je voor je bericht.
In bijgevoegd bestand heb ik op tabblad "planning" een opzet gemaakt, waarin de antwoorden naar diverse tabbladen gecopieerd worden; in bepaalde opzet.

Het gaat over een planning van verkeersregelaars, die je kan inzetten bij kruissingen die afgesloten moeten worden bij evenement.
Nu heb ik het ingedeeld dat er standaard 4 verkeersregelaars per kruissing ingezet kunnen worden.
Dit is echter niet altijd nodig. Dus heb je lege tabbladen, die ook niet uitgeprint te hoeven worden.
Dus ik wil bij het tabblad "planning"aan kunnen geven hoeveel mensen je nodig hebt per kruissing: dat aantal, wil ik in het tabbladen aan laten maken met de postnaam van de verkeersregelaar.
Deze postnaam is het instructieblad voor de verkeersregelaar volgens standaard indeling.

Hoop dat het duidelijk is,

Groeten MarcelBekijk bijlage Pilot scenario verkeersregelaar.xlsx
 
Ik begrijp niet wat je wilt maken.

Je geeft ook geen antwoord op de vraag met de rode tekst.

(cel B2 van welk tabblad)

Wel zie ik dat je in cel C7 van het werkblad planning samengevoegde cellen gebruikt.

Mijn advies zou in ieder geval zijn om niet te werken met samengevoegde cellen; daar krijg je vroeger of later last van.
 
Hallo,

Ok, sorry als het onduidelijk is.
Cel B2 van tabblad planning

Wanneer er een evenement is waar verkeersregelaars worden ingezet, wordt er een planning gemaakt en krijgen de verkeersregelaars een instructie blad.
Nu kan je elk instructie blad apart maken of dit combineren.

Als een evenement 8 posten heeft, dus verkeerssituaties waar verkeersregelaars (vkr) staan, heb je per post niet altijd evenveel vkr nodig?

Nu wil ik op een planningsblad per post de namen en postnummers aangeven.
Ik wil dat het bestand automatisch een tabblad aanmaakt met de naam van het postnummer en volgens een standaard opzet (het uiteindelijke instructieblad).
De andere gegevens die ik op het blad planning invul wordt automatisch naar desbetreffende instructieblad gekopieerd.

Bovenin het planningsblad staan gegevens die voor elk instructieblad geleden.
De locaties zijn specifieke gegevens die per locatie belangrijk zijn.

Op deze manier krijg je een verzameling van tabbladen (instructiebladen) die allemaal hetzelfde zijn.
Hopelijk is het nu duidelijk,

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan