• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mosselman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Berichten
61
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een VBA code die als volgt werkt:

Wanneer in één van de cellen van een sheet de tekst "Uitzoeken" voorkomt, dan dient deze cell geel gearceerd te worden.
Alleen als ik overschakel naar sheet 3, dan dient de arcering weggehaald te worden. (Dus geen kleur mee in de cellen met de tekst "Uitzoeken".

Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?
 
Ik begrijp je misschien niet goed.
Maar als je overgaat naar een ander sheet (3) dan zie je de eerste sheet toch niet.
Wat is het nut dan van de arcering daar weg te halen.
Post anders even een voorbeeldje.
 
Ik begrijp je misschien niet goed.
Maar als je overgaat naar een ander sheet (3) dan zie je de eerste sheet toch niet.
Wat is het nut dan van de arcering daar weg te halen.
Post anders even een voorbeeldje.

Hierbij een aangepast voorbeeld, omdat de werkelijke gegevens niet op het net geplaatst mogen worden.

Uitleg:
Zodra ik in sheet Uizoeken dubbelklik op Controle 1 (werkt in dit voorbeeld niet), dan schakelt hij over naar sheet Controle 1. In die sheet moet vervolgens iedere cel met de tekst Uitzoeken geel gearceerd worden.
Als ik terugschakel naar sheet Uitzoeken, dan moet de arcering verdwijnen.

Hetzelfde moet gebeuren wanneer ik vanuit sheet Afgehandeld dubbelklik op Controle 1, maar dan moeten alle cellen met de tekst Afgehandeld geel gearceerd worden.
Als ik terugschakel naar sheet Uitzoeken, dan moet de arcering verdwijnen.

Hopelijk is het iets duidelijker geworden.
 

Bijlagen

  • TEST.xls
    28 KB · Weergaven: 28
Doe een vwo en dan een macro
Code:
t

Private Sub Worksheet_Deactivate()
 Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
     
End Sub
 
Nogmaals
Als ik het tabblad niet zie dan geen arcering en als ik het wel zie wel arcering.
Waarom mag er dan geen arcering zijn als ik het toch niet zie.
Ik zie het nut er dus niet van om de arcering weg te halen als ik het toch niet zie

Of begrijp ik je nu zo verkeerd.
:confused::confused:
 
Nogmaals
Als ik het tabblad niet zie dan geen arcering en als ik het wel zie wel arcering.
Waarom mag er dan geen arcering zijn als ik het toch niet zie.
Ik zie het nut er dus niet van om de arcering weg te halen als ik het toch niet zie

Of begrijp ik je nu zo verkeerd.
:confused::confused:

Het gaat ermij om dat de arcering iedere keer wijzigt zodra je vanuit een andere sheet start. Dus: Dubbelklik je vanuit sheet Uitzoeken op Controle 1, dan moet in sheet Controle 1 alle cellen met de tekst Uitzoeken gearceerd zijn. Maar ga je daarna vanuit sheet Afgehandeld naar controle 1, dan moeten alleen de cellen met de tekst Afgehandeld gearceerd zijn.
 
Nu begrijp ik het.
Bedankt dat je het nog verder hebt willen uitleggen en ik zie dat je ook een oplossing hebt voor je probleem.
Bedankt, dit is de oplossing waar ik mee verder kan!!!
 
Nu begrijp ik het.
Bedankt dat je het nog verder hebt willen uitleggen en ik zie dat je ook een oplossing hebt voor je probleem.

@ Willen ik snapte der ook niets van , vandaar mijn sug. v w o en dan een xlNone . ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan