• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel vermenigvuldigen met cel uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ColinK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2013
Berichten
3
Goedenavond,

Ik ben een excel bestand aan het maken met producten waarvan de prijzen van dollar omgerekend moeten worden naar euro.
Ik heb in een apart tabblad dmv een query een tabel met actuele wisselkoersen van internet gehaald ( om altijd de actuele wisselkoers te hebben )

Nu wil ik echter een van deze cellen uit de wisselkoers tabel vermenigvuldigen met een cel waarin een prijs staat in dollar, om uiteindelijk de prijs in de gewenste cel in euro te krijgen.

Ik heb dit geprobeerd met behulp van de formule voor bijvoorbeeld =Blad3!D1*Blad2!C6

Echter komt er dan #waarde te staan en geen uitkomst.

Wie kan me helpen ?

Alvast bedankt:d
 
Hoi ColinK,

Je formule is goed, maar blijkbaar staat er in één van de twee cellen volgens Excel geen getal. Dat kan gebeuren als je getallen kopieert of importeert.
Doe eens het volgende.
Selecteer cel D1, klik op F2 en geef een enter.
Selecteer cel C6 en herhaal deze actie.
Geeft de formule nu wel een uitkomst?
Controleer ook eens of er spaties in de cellen staan en haal die weg.

Richard
 
Ik wens hier gevrijwaard te blijven van geloofsovertuigingen.
WELKE dan ook! :mad:
 
Beste edmoor,

Ik adviseer je dan mijn naam op je negerlijst te zetten, of niet meer te kijken naar mijn reacties.
Mijn handtekening voldoet aan de regels van helpmij: http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja.
Ik wens jou, en de andere helpmijers, het beste toe en het is mijn overtuiging dat Jezus het beste is voor een mens om te vinden. Ik wil daarover best off topic met je van gedachten wisselen, maar zal na deze reactie er via het forum niet meer op terugkomen.

Groeten,

Richard
 
Een negeerlijst is er niet. Ik zeg ook niet dat je iets tegen de huisregels doet.
Het is geen beschuldiging van mijn kant.
Ik wens er alleen van gevrijwaard te worden en heb het ook de moderators laten weten.
Dat soort zaken vallen wat mij betreft onder SPAM en andere ongewenste reclame en hoort hier daarom wat mij betreft niet thuis.
Een off topic discussie erover heeft geen zin omdat we elkaar toch niet zullen overtuigen.Ik respecteer een ieder zijn geloof zolang hij/zij er geen anderen mee lastig valt.
In dit geval wordt het dus (weer) opgedrongen.
 
Laatst bewerkt:
Ik de cellen afgesloten met een druk op F2 en Enter maar dit mocht niet lukken.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd met formule al ingevuld en de gegevens in blad 2 ! De formule is ingevuld in de eerste euro cel !

Wie kan er eens kijken ?Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
In de getallen op Blad2 staan punten in plaats van komma's. Dan herkent Excel ze niet als getal, maar ziet ze als tekst.

Via Ctrl+H kun je de . vervangen door een ,

Richard
 
Hartelijk dank, dit was inderdaad de oplossing !

Als ik nu echter de gegevens in dit tabblad ververs worden de komma's weer punten met de nieuwe gegevens. Is hier nog iets aan te doen of zal ik dit altijd handmatig even moeten blijven omzetten ?
 
Je zult de query moeten doorlopen om per stap te bekijken of je ergens kunt kiezen om het decimaalteken op , te zetten, en het scheidingsteken voor duizendtallen op een .
Dat is namelijk de NL-schrijfwijze, andersom is het de VS-schrijfwijze.

Klik met de rechter muisknop in het gegevensgebied en kies Gegevensbereikeigenschappen o.i.d. om de query te doorlopen.

Je zult ook nog je formule moeten aanpassen, want in de tabel op Blad2 staan liggende streepjes en daarmee kun je ook niet vermenigvuldigen.
Dus iets als:=Blad1!B3*ALS(Blad2!D5="–";0;Blad2!D5)

Richard
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan