• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen automatisch invullen na selectie uit dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuuteplekker

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2016
Berichten
7
Ik zit met de volgende uitdaging.

Ik heb in tabblad 1, 3 aan elkaar gekoppelde dropdown menu's met verwijzingen naar een draaitabel op tabblad 2.
Naast de dropdown menu's in tabblad 1 staan 4 blanco regels.
In tabblad 3 t/m 9 staan gegevens (prijzen / marge's / gewicht / rendementen).

Kunnen de gegevens automatisch worden ingevuld na selectie van de dropdown menu's?

Dus als in 1 cel op tabblad 1 een cel wordt weergegeven uit tabblad 2, moet in 4 cellen op tabblad 1 specifieke waardes uit tabblad 3 t/m 9 komen.

Ik kom er niet verder mee.Bekijk bijlage voorbeeld verwijzingen.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Wij komen helaas niet echt verder zonder een voorbeeld. Anders wordt het echt gokken wat je bedoelt. Naast de extra moeite om een testbestand te maken ...
 
In originele bericht is een bijlage geplaatst.

Zoals je ziet staan op blad 1, 3 dropdown menu's (persoon / item / specificatie).
De info komt van de draaitabel op Blad 2.

Als ik in de dropdown menu's Jan/geo/10cm kies wil ik een automatische invulling van de oranje velden.
De info van de oranje velden (voor Jan/geo/10cm) staan in Blad 3.
In de resterende bladen staat de overige info van de andere personen.
 
Is het een optie om de tabbladen de naam van de persoon te geven?
Is het een optie om kolom A volledig (voor het gebruikte deel) te vullen met de naam van de persoon? Idem voor kolom B?
 
Mooi. Het gaat er natuurlijk wel om dat de e.e.a. representatief is of dat je inderdaad zelf de controle hebt om dit in je eigen bestand te wijzigen.

Zet de volgende (matrix) formule in cel E2 (dus afsluiten met Ctrl-Shift-Enter; er komt dan automatisch {} om de formule heen te staan):
Code:
=IFERROR(INDEX(INDIRECT(B2 & "!$[COLOR="#FF0000"]D[/COLOR]$2:$[COLOR="#FF0000"]D[/COLOR]$12";TRUE);MATCH($B$2&$B$3&$B$4;INDIRECT(B2 & "!$A$2:$A$12";TRUE)&INDIRECT($B$2 & "!$B$2:$B$12";TRUE)&INDIRECT($B$2 & "!$C$2:$C$12";TRUE);0));"")

Pas in de cellen E3-E5 de rood gemarkeerde kolom aan naar respectievelijk E-G.
 
Is het mogelijk om een korte uitleg van de opbouw van de formule te geven.

Het bestand wat ik uiteindelijk moet opzetten heeft in totaal circa 350 doorverwijzingen naar prijzen / marges etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan