• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen in voettekst - voettekst alleen op laatste pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
94
Hallo allemaal.

Ik ben momenteel in Excel een factuur template aan het maken en wil nog het laatse uitgevoerd hebben;

Ik wil een aantal cellen in een voettekst hebben staan. Deze cellen bevatten datum,bedrag en factuurnr.
Dit wil ik samen met tekst " U dient het totalbedrag van "cel G527" voor "cel B18" te voldoen o.v.v. " cel b15" op bankrekeningnr. 00000000 t.n.v. *naam* " , als voettekst op de laatste pagina hebben staan.

Ik ben al de hele dag aan het proberen met diverse code's waaronder die van Ron de bruin.

Aangezien de facturen als pdf worden opgeslagen, dient deze voettekst automatisch aangepast te worden(Real time)

Het gaat dus om een voettekst dat alleen maar op de laatste pagina van het factuur hoeft komen te staan.

Vraag ik hierbij het onmogelijke?? (want ik ben inmiddels uitgezocht op het internet)

Ik maak gebruik van Office 2010 voor Windows.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt !1

M.vr.gr.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat dus om een voettekst dat alleen maar op de laatste pagina van het factuur hoeft komen te staan.

Je spreekt jezelf nu een beetje tegen.
Een voettekst komt in principe aan het einde van elke pagina.

Upload het bestandje eens dan kunnen we eens kijken wat we voor je kunnen doen.
 
Ik snap dat het welliswaar op iedere pagina komt te staan, maar dat is iets wat nu niet de bedoeling moet zijn.

Ik heb hier een document waarmee ik aan het stoeien ben.Bekijk bijlage FACTUUR DEMO.xlsm

Ik hoop dat het mijn verhaal iets duidelijker maakt.

Bedankt voor de input !!

M.vr.gr.
 

Bijlagen

  • FACTUUR DEMO.xlsm
    44,4 KB · Weergaven: 46
Op deze manier staat die toch keurig op de laatste pagina?
 
Klopt, maar let wel... met de text en de cellen die ook in het voorbeeld staan. Dus zodra datum,bedrag of factuurnr gewijzigd wordt,dat dit direct automatisch wordt aangepast.
 
Je hebt daar toch verwijzingen naar staan?
Als ik datum,bedrag of factuurnr wijzig dan veranderd regel 536 en 537 mee.

Begrijp ik jou niet of jij mij niet of praten we langs elkaar heen?
 
Ik heb als voorbeeld een VBA code hierin gezet wat verwijst naar andere cellen.
Een kopie van deze heb ik al eerder aangepast naar de broncellen van datum etc. maar dat gaf geen gewenste resultaat.

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
With ActiveSheet.PageSetup
'tekst
.LeftHeader = Range("A1")
'tekst
.CenterHeader = Range("B1")
'datum
.RightHeader = Format(Range("C1"), "d-mmm-yy")
.LeftFooter = ""
.CenterFooter = ""
.RightFooter = ""
End With
End Sub

Tevens is in deze code nog niets in geschreven over het maar 1x plaatsen van een voettekst...dus op de laatste bladzijde.
De factuur kan bijv. 3 artikelen bevatten...dan kan de voettext onderaan dezelfde pagina blijven staan..
Maar de factuur kan er ook bijv.87 artikelen bevatten. Dan is het fijn dat de voettekst direct op de laatste bladzijde staat op de juiste plek. (dat is onderaan)

Ik heb dit eerst geprobeerd door de betreffende onderste kollom aan te houden en deze mee te laten schuiven naar beneden toe als er meerdere artikelen werden ingevuld..
Maar afhankelijk van het aantal artikelen bestaat de kans dat hij bijv. ergens bovenaan een nieuwe bladzijde staat.

Ik hoop dat je een duidelijke beeldvorming hebt gekregen.
 
Ik begrijp je helaas niet
Je vraag gaat over 'voettekst' en je nu gegeven vba code gaat over 'kop tekst'

Wie begrijpt de vraagsteller beter dan ik?
 
Ik moet ook zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie van alle VBA-codes dat ik vandaag heb geprobeerd.

Om de stelling letterlijk te beschrijven : Alle informatie dat in de rijen 536 & 537 staan (Zie voorgaande excel doc.) moeten als voettekst worden weergegeven in het betreffende document. Dit is alleen dmv VBA-code mogelijk.

Normaliter wordt een voettekst onderaan elke bladzijde geplaatst. Ik wil dit alleen op de laatste bladzijde geplaatst hebben. (tevens dmv VBA-code)

Ik hoop dat dit begrijpelijker is, anders weet ik het niet hoe ik het moet uitleggen.

Alsnog bedankt voor de reacties !!

M.vr.gr.
 
Ik was aardig lang bezig met diverse VBA's, maar ik had met de volgende het meeste effect :

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Dim TotPages As Long
TotPages = Application.ExecuteExcel4Macro("GET.DOCUMENT(50)")
If TotPages > 1 Then
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftFooter = ""
.RightFooter = ""
ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=TotPages - 1
.LeftFooter = Range("b15").Value
.RightFooter = Range("b16").Value
ActiveSheet.PrintOut From:=1, To:=TotPages
End With
End If
End Sub

Helaas krijg ik dan nog steeds op elke pagina een voettekst. (Werkt dus nog niet naar behoren)
Is er iemand in staat om dit voor mij wel werkend te krijgen in het bestand dat eerder is toegevoegd?
Ik werk zelf met office 2010, maar ik heb zo'n idee dat het daar niet aan ligt...

Ik heb zelf al tekst om dat uiteindelijk in de " CenterFooter" te plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

M.vr.gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan