• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren na invoeren datum van/tot

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickmens

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2015
Berichten
6
Hallo Mensen
Helemaal te gek dat er een plek bestaat als dit om hulp te vragen!

Ik ben nu al erg lang aan het knokken met een soort project planner...
Het idee is om aan te geven dat een project loopt van een bepaalde datum(start) tot een bepaalde datum(eind).
Deze datum (van-tot) moet dan een reeks cellen kleuren zodat je een soort gekleurde balk krijgt.

in de bijlage staat wat ik nu heb (met de hand ingekleurd)
De maanden Januari tot december kunnen eventueel nog anders met bijvoorbeeld de weken of maanden.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil :eek:

alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Met voorwaardelijke opmaak is iets dergelijks prima mogelijk.

Voorbeeld: Bekijk bijlage voorbeeld 2.xlsx

Gaat nu per maand (vrij grof dus), maar per weeknummer is ook mogelijk natuurlijk. Die aanpassing laat ik even aan jou over (functie WEEKNUMMER gebruiken i.p.v. MAAND).
 
Vooraf: let op dat rij met maanden (rij 5) het format "datum" moet hebben! Is alleen het geval bij de eerste persoon!

1. Selecteer het bereik waarop je voorwaardelijke opmaak wilt toepassen. In jouw blad: H6:S24
2. Open menu voorwaarde opmaak en kies "nieuwe regel" > "Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt."
3. Voer de formule in:
Code:
=EN($E6>0;MAAND(H$5)>=MAAND($E6);MAAND(H$5)<=MAAND($F6))
4. Kies de gewenste opmaak voor als deze formule WAAR is.
5. Klaar.

Je kan de opmaak kopiëren via de knop "Opmaak kopiëren" naar de andere personen. De verwijzingen blijven echter naar de maanden in rij 5 wijzen. Indien nodig kun je dit nog aanpassen, als de maanden bij een persoon in een kolom niet overal hetzelfde zijn.

Je kan uiteraard extra voorwaarden toepassen voor het aangeven van vakanties...
 
Hier nog een voorbeeldje met weeknummers:

> Verwijderd op verzoek vragensteller

En voor de lol ook nog een met ingebouwde vakantieplanning:

> Verwijderd op verzoek vragensteller

Deze voorbeelden alleen maar om aan te geven wat mogelijk is...
 
Laatst bewerkt:
:thumb: je bent een gigant!!!!!
probleem opgelost door deze topper!

ik ga hiermee verder bedankt voor de hulp!

groet Patrick
 
Hoi AlexCEL

Nog een kleine vraag..
is het mogelijk om bij iedere persoon een ander vakantie in te plannen (zie voorbeeld)
Nu geeft hij overal de rode vakantie dagen als ik bij de eerste een datum invul (bij de gekopieerde en geplakte bedoel ik dan)

thanks!!!
 
Natuurlijk. Je moet de verwijzingen in de voorwaardelijke opmaak aanpassen.

Als voorbeeld "John"
1. Selecteer bereik U24:BU35.
2. Druk dan op voorwaardelijke opmaak > regels beheren.
3. Dubbelklik op eerste formule op pas bereik U$19:U$20 aan naar U$37:U$38. Druk op ok.
4. Dubbelklik op tweede formule, en dan: idem.
5. Klaar

Dit zul je vanwege de opzet van je sheet moeten herhalen voor de rest van de personen, waarbij je steeds het bereik moet aanpassen. Bij Lex wordt het U$55:U$56 bijvoorbeeld, etc.
 
Laatst bewerkt:
nog een laatste dingetje Alex :shocked:
zou je die jaarplan VBH 2016 uit de berichten willen halen..
Mijn chef vind het geen fijn idee zeg maar...
dat eerste voorbeeld kan er gewoon in voor andere die het zelfde idee zoeken!

thanks
 
Als je dat wilt dan kan dat natuurlijk. Het topic wordt dan voor toekomstige bezoekers wel wat moeilijker te volgen.

Les voor de toekomst: haal overtollige/privacy gevoelige informatie uit voorbeelden.
 
Goedemorgen AlexCEL,

bedankt voor al je hulp!
Ik zal bij deze een voorbeeld meesturen van dezelfde planning zonder de persoonlijke informatie ;)

nogmaals super bedankt voor je hulp!

groet Patrick
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    83,6 KB · Weergaven: 90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan