• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen vertalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
52
Hallo,
Ik zag op internet dat het mogelijk moet zijn om bepaalde cellen in excel via excel zelf te vertalen maar kom niet helemaal uit hoe ik dat makkelijk en snel kan doen.
Ik heb excel met 5000 rijen.
In kolom D staat een engelstalige tekst.
die engelstalige tekst zou ik graag in de opvolgende kolommen vertaald hebben naar de volgende talen:
Nederlands
Frans
Duits

is er dus een formule om die teksten zo snel naar de verschillende talen te vertalen? 5000 (straks 15.000) stuk voor stuk met de hand doen is nogal wat werk.

En begrijp dat het geen perfecte vertalingen zullen zijn voor productomschrijvingen maar is voor een partij die perse in betreffende talen wil hebben. (en wat mij betreft beter slecht vertaald maar online dan niet vertaald en niet online)
 
bedankt, ga dat eens bekijken.
Begreep echter dat Microsoft daar ook ingebouwde functie voor zou moeten hebben.
 
Dat klopt ook wel maar daarbij gaat het niet om willekeurige tekst.
 
Het kan wel, maar vergt handwerk. Selecteer je engelse cellen en kies alt+shift+F7. Scroll omlaag om de doeltaal te kiezen en de vertalingen te zien. Uiteraard zijn de vertalingen niet altijd even goed :)
 
Maar dat zijn ze van Google ook niet altijd ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan