CentOS 5.8 - Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

smiba

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
108
Ik heb dus een VPS met CentOS 5.8

Alles prima up-to-date maar soms is ie redelijk traag. Niet heel erg. Maar het zou gewoon vlot moeten zijn.

Mijn cpu is gewoon 95% - 99% Idle, wa is tussen de 0,5% - 0% dus dat is het probleem ook niet

Mem: 524288k total, 412936k used, 111352k free, 2464k buffers
Swap: 1048568k total, 52k used, 1048516k free, 112900k cached

Net als geheugen. Daar zou ook geen probleem moeten liggen.

CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1245 V2 @ 3.40GHz (2 cores)

Heeft iemand tips? Ik heb redelijk wat ervaring maar ik zou het nu toch even niet meer weten...

Services die ik laat draaien:

php-fpm (Php handler)
nginx (Http server)
sc_serv (Shoutcast Stream)
sc_trans (Shoutcast Sound server)
mysqld (Mysql server)

Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn server redelijk populair is. De mysql server krijgt ook veel queries:

Code:
Received	283 MiB	3,049 KiB
Sent	5,243 MiB	55 MiB
Total	5,526 MiB	58 MiB
Code:
This MySQL server has been running for 3 days, 22 hours, 58 minutes and 23 seconds. It started up on Dec 16, 2012 at 04:46 PM.
Code:
Query statistics: Since its startup, 2,173,196 queries have been sent to the server.

Total         	ø per hour    	ø per minute	ø per second
2,173 k      	22.88 k        	381.37       	6.36
 
Cronjobs of synchronisaties die draaien? Hoe meet je de traagheid? Server responsivenes? Laadtijd?
 
1 cronjob verwijderd die niets deed (Voerde een command uit die niet meer bestond)
Geen synchronisaties

Ik heb het over algemene snelheid. Vooral download. Ik heb 250Mbit max en haal op pieken 30MB/s maar meestal 500-2000KB/s terwijl ik heel zeker weet dat die servers sneller kunnen. Mijn homepage is redelijk snel (http://www.bartstuff.eu/ - Niet het doel van de server. Ik heb vooral veel scripts en downloads) - Ook als mensen mijn files downloaden hebben ze meestal 1-5MB/s (Terwijl hun internet meestal gewoon sneller is)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je eventueel gekeken of het geen congestie is bij je hoster? Pas je caching toe? zo niet is de harddisk niet de beperkende factor? Als je veel taken tegelijkertijd uitvoert beperkt de opslag je meestal slechts tot 25 MB/s. Welk protocol gebruik je voor dataoverdracht? Loopt het eventueel via SSL?

Voor de rest zul je een beetje moeten gaan benchmarken
 
Nope. Anders servers op die node werken gewoon goed. Caching? Niet zeker, HDD speed (1GB write) = 75MB/s, HTTP.. Gewoon http :p, Geen SSL.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@smiba

Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.
 
Ah, sorry. Dit komt omdat ik op meer forums rond hang en daar doet iedereen dat. :p
 
Misschien dat het pakketje sysstat (iostat) je verder kan helpen. Vast wel beschikbaar via yum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan