Check en advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
64
Zo, het duurt altijd wat langer bij mij voordat ik definitief een nieuw systeem aanschaf. Heb niet veel verstand van en moet wat op centjes letten.

Ben uiteindelijk met wat zoek en plakwerk tot de volgende configuratie gekomen die het moet doen de komende 2-3 jaar voor MMO games (Star wars old republic, guild wars2, terra en zo) vooral en incidentele PC game. Laat het systeem bouwen, kan (durf lol) zelf niet. De pc staat op een plek wat in de zomer wel iets warmer kan zijn dan koel plek in de schaduw.

hier de link
http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=284053&cn=1&tn=BUILDERS

Uitdaging aan kenners om te helpen, advies en suggesties te geven over;

1. Prijsrange is te hoog en zou wat terug gebracht moeten worden naar 800-900 euro
2. Mis ik elementaire zaken? (cardreader is niet nodig)
3. En zijn het wel "logische" keuzes zeker qua Kasten, koeling en voeding
4. Waar kopen daar ik wel een 'service' nodig heb zodra iets niet werkt.

Groetjes uit Leeuwarden
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je dus helemaal niks aan. De i5 2500K is veel sneller dan een Phenom II X6 1045 en de videokaart is ook verre van vergelijkbaar. Als je iemand wil oplichten laat je hem die pc kopen.

@ xrux;
Je budget staat onder druk, en toch neem je een behuizing van 130 euro die veel te groot is voor wat er in gaat. Kun je makkelijk 40 euro op besparen.
Je videokaart is redelijk overdreven aangezien je vooral MMO's speelt, die zijn grafisch niet zo veeleisend dat deze kaart nodig is.

Dan kom je hier een stuk verder mee: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...400410]=1&product[405776]=1&product[405098]=1

En bijkomend voordeel; deze winkel is wat goedkoper dan Alternate, net zo goed en voor jou nog dichterbij (omgeving Zwolle) ook, mocht er wat aan de hand zijn. Alternate is omgeving Rotterdam.
 
ja ik had Big kast met wat meer fans voor koeling, hehe. Koos maar wat.
Je mandje lijkt mooi , zeker budget. dank voor je suggestie.

gaat mij vooral om beetje snelheid en wat high graphics setting spelen van mmo games.

heb nog tot ongeveer 14 december tijd om juiste systeem te krijgen
 
Zo ontzettend veel hitte gaat dit systeem niet produceren dat je veel ventilatoren nodig hebt. Een redelijke middelgrote kast kan dit perfect aan. En als de nadruk op snelheid en graphics ligt moet je er juist voor zorgen dat er zoveel mogelijk geld in de processor en videokaart gestoken wordt, een enorme kast van 140 euro gaat je geen extra snelheid bezorgen zullen we maar zeggen..
 
Kijk eens naar deze kast: Sharkoon Rebel9 Value
Goede koeling, maar is wel een budget kast. De behuizing is daardoor niet heel sterk, maar ik neem niet aan dat je tegen je kast aan gaat trappen ;)

In ieder geval is het een top kast voor die prijs...
 
lol wat een ellende en toch ook weer leul om boel uit te zoeken...
vroeger wist ik alles ...lol maar toen had je nog 5"24 schijfjes en ms-dos commando's

Qua kast ga ik voor een Benefix Raider, lol.... echter niet echt leverbaar nog.
Kom ook tot de ontdekking dat ik windows erbij moet kopen. Xp op mijn Pentium 4 gaat niet mee. Denk dat ik later eens probeer deze oude pc in netwerkje te zetten, soort 150gb dump plaats van muziek en zo

budget iets hoger en ligt nu op 950 euro, tijd dringt SWTOR staat te beginnen lol

kan iemand nog wat zinnigs zeggen over moederboorden
en ik denk dat ik 120gb ssd neem (heb nu 150gb hdd) en een extra harde schijf neem als de prijzen lager zijn
 
Laatst bewerkt:
Haha valt niet mee tegenwoordig inderdaad ;)
Heb net vandaag ook een gedeelte van m'n systeem gekozen om deze weer tot leven te brengen.

Kijk hier eens naar... Dit heb ik even snel samengesteld a.d.h. van CPU (i5), SDD eisen en de videokaart die je gekozen had...
 
ja mooi, dank!

Heb wat gelezen over moederborden en zo laatste dagen.
Zegt me nog niet veel, maar ik kwam tegen dat SSD en Z68 moederbord beste combo is en de p67 op details nu wat verliest aan charme
(z68 = p67 en h67 bijelkaar)

nou zegt me dat niet veel en overclocken of zo zal ik niet doen (weer durf niet)..
maar over dat ssd is het misschien verstandig een z68 te kiezen>?
wereld aan bordjes en codes die me niks zeggen :eek:
 
Goeie deal! Mooie specificaties, processor is goed (één van de snelste consumentenprocessors op de markt), videokaart is goed voor jouw doeleinden, garantie van Medion is top.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan