petje11
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2002
- Berichten
- 2.920
Hallo,
Mijn moeder heeft een chromecast aangeschaft en tot voor kort heeft dat ding het tot volle tevredenheid gedaan.
Sinds 2 weken echter valt onregelmatig de verbinding weg en is dan vervolgens ook niet meer terug te krijgen.
Wat heb ik al voor haar geprobeerd
Chromecast opnieuw instellen, helaas geen verbetering.
Google home app opnieuw geinstalleerd, helaas geen verbetering
Fritz box nagelopen en juist ingesteld(UPNP aan gezet), helaas geen verbetering
Geprobeerd om via mijn telefoon te casten, helaas ook geen verbetering.
Apple airport even opnieuw ingesteld, helaas geen verbetering.
Alles in haar netwerk uitgezet en weer van voren af aan opgestart, met de chromecast als de eerste(na de router uiteraard), helaas geen verbetering
Het stomme is nou het geval, na elke oplossing die ik heb bedacht werkt het allemaal weer een dag, paar dagen. Daarna valt weer de verbinding met de android apparaten weg. En denk nou niet dat de oplossing die ervoor werkte dan weer werkt he, mooi niet.
Al die tijd kan ze wel altijd vanaf haar PC naar de chromecast streamen, maar ja dat is geen oplossing. Die PC staat namelijk op een andere verdieping.
Ze heeft buiten de airport niks van apple wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn. Die Airport is trouwens alleen als AP ingesteld voor de wifiverbindingen boven.
Als ze de airport uitzet maakt geen enkel verschil.
Als je gaat zoeken op google krijg je te lezen dat het aan de google play services app op je telefoon/tablet zou liggen, helaas ook die update staat allang op haar telefoon/tablet.
Ik weet het nu ff niet meer
Iemand een idee?
Mijn moeder heeft een chromecast aangeschaft en tot voor kort heeft dat ding het tot volle tevredenheid gedaan.
Sinds 2 weken echter valt onregelmatig de verbinding weg en is dan vervolgens ook niet meer terug te krijgen.
Wat heb ik al voor haar geprobeerd
Chromecast opnieuw instellen, helaas geen verbetering.
Google home app opnieuw geinstalleerd, helaas geen verbetering
Fritz box nagelopen en juist ingesteld(UPNP aan gezet), helaas geen verbetering
Geprobeerd om via mijn telefoon te casten, helaas ook geen verbetering.
Apple airport even opnieuw ingesteld, helaas geen verbetering.
Alles in haar netwerk uitgezet en weer van voren af aan opgestart, met de chromecast als de eerste(na de router uiteraard), helaas geen verbetering
Het stomme is nou het geval, na elke oplossing die ik heb bedacht werkt het allemaal weer een dag, paar dagen. Daarna valt weer de verbinding met de android apparaten weg. En denk nou niet dat de oplossing die ervoor werkte dan weer werkt he, mooi niet.
Al die tijd kan ze wel altijd vanaf haar PC naar de chromecast streamen, maar ja dat is geen oplossing. Die PC staat namelijk op een andere verdieping.
Ze heeft buiten de airport niks van apple wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn. Die Airport is trouwens alleen als AP ingesteld voor de wifiverbindingen boven.
Als ze de airport uitzet maakt geen enkel verschil.
Als je gaat zoeken op google krijg je te lezen dat het aan de google play services app op je telefoon/tablet zou liggen, helaas ook die update staat allang op haar telefoon/tablet.
Ik weet het nu ff niet meer
Iemand een idee?