Cisco & Airport Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
68
Beste leden,

Hier ben ik weereens met een vraag, misschien niet lastig, maar ik kom er helaas niet uit.
Ik woon in een maisonette, op de beneden verdiepieping heb ik een soort meterkast (de echte meterkast staat nog twee verdiepingen onder mij) maar in deze soort meterkast kom de telefonie en de tv kabel binnen.
In deze meter kast heb ik een tele2 router, op deze router heb ik aangesloten twee upt/lan kabels. 1 gaat op dezelfde verdieping naar mijn mac voor het internet. De andere kabel gaat naar boven en is aangesloten op een Airport Express station ( nu heeft iedereen wifi op deze boven verdieping) Alles werkt naar behoren.
Maar nu ben ik vorige week overgestapt naar Ziggo tv+internet. Nu komt het probleem; deze router van ziggo (cisco) moet helaas op de boven verdieping staan bij de tv muur aansluiting staan anders is er geen verbinding met de Hd ontvanger ( d.m.v. een dongle)! Ok dit is te begrijpen, maar nu heb ik geeg internet meer op de beneden verdieping (logisch) want de tele2 router is afgekoppelt en terug gegeven.
Wat is nu de beste oplossing? Kabel trekken (lastig, want dan moet ik door beton heen boren)? Kan ik mijn Airport Express gewoon gebruiken en de kabels beneden doorlussen? Of een andere oplossing?
Ik hoop dat dit te begrijpen en misschien komt er een oplossing....in ieder geval bedankt voor het meedenken
Gr. Edwin
 
Mogelijk is dit een oplossing:
a. Je zet boven de Airport Express in (rechtstreeks aangesloten op de Ziggo router met een eigen (nieuwe) netwerkkabel). Ik neem aan dat de Ziggo router een echte router is met meerdere LAN aansluitingen vrij.
b. Je sluit het kabeleinde die eerder in de Airport Express zat aan op de Ziggo router. Je koppelt de 2 kabels die je nog in 'jouw meterkast' hebt liggen door m.b.v. een koppelstukje. Ik bedoel er een zoals deze, die je bij elke electronica onderdelenwinkel zou moeten kunnen kopen.

Anders zou je evt. m.b.t. b. en c. kunnen uitwijken naar Powerline netwerken (=netwerk "via stopcontact"), maar dat vraagt investeringen en is niet gegarandeerd dat het werkt, dus zou ik eerst bovenstaande proberen.

Tijs.
 
Hoi Thijs,
Bedankt voor het meedenken, maar ga toch een gat boren en via de lan kabel beneden de airport express aansluiten.
Nogmaals bedankt
Gr. Edwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan