cobian backup incrementeel of diffentieel of nog anders...

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik gebruik sinds enkele dagen cobianbackup (mijn syncback is niet meer toegankelijk na een vastloper :(). nu vraagt cobian of ik differentieel wil of incrementeel.
wat is de beste oplossing. het gaat mij erom dat nieuwe of bewerkte word-bestanden na een eventuele crash in de laatste versie beschikbaar zijn.
ik hoor graag!
htil
 
Beide backups leveren het gewenste resultaat.

Het verschil tussen de 2 is het volgende. Een incrementele backup slaat alleen het verschil op tussen de vorige backup en het moment van backuppen. Is het 30 dagen geleden sinds je laatste full backup, dan moet je om een volledige backup terug te zetten, eerste je full backup terug zetten en daarna 30 incrementele backups.

Een differentiele backup slaat het verschil op tussen de laatste full backup en nu. Dit betekent bij een restore dat je de full backup terug zet en daarna 1 differential. Nadeel is wel dat de differential natuurlijk iedere keer weer groter wordt en dus meer ruimte kost.
 
dank voor je reactie. ik baal een beetje dat mijn syncback niet meer werkt, die had een terugzetoptie (en het zal wel niet uitgemaakt hebben welke methode gekozen was). bij cobian zie ik die optie nog even niet. balen dus. wat adviseer je in concreto?

als ik niet wil dat ik alles heel ver moet terughalen in de tijd, is het dan verstandig om, bijvoorbeeld een keer per maand, een volledige backup te draaien en de incrementele en differentiele backups dan te wissen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan