• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Dag allemaal,

ergens op het net vond ik deze handige VBA-code:
Hiermee worden de rij en de kolom van de geselecteerde cel in geel weergegeven zodat je makkelijk gegevens kunt opzoeken.

Code:
Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)

Static xRow
Static xColumn

If xColumn <> "" Then
    With Columns(xColumn).Interior
        .ColorIndex = xlNone
    End With
    With Rows(xRow).Interior
        .ColorIndex = xlNone
    End With
End If

pRow = Selection.Row
pColumn = Selection.Column
xRow = pRow
xColumn = pColumn
With Columns(pColumn).Interior
    .ColorIndex = 6
    .Pattern = xlSolid
End With
With Rows(pRow).Interior
    .ColorIndex = 6
    .Pattern = xlSolid
End With

End Sub

Nu zou ik wel in deze kolom B in zijn geheel willen vrijwaren omdat deze al een achtergrondkleur heeft die ik wil behouden. Daar staan de jaartallen in (2018-2021) en die hebben elk een eigen achtergrondkleur.
Zoals de code nu is, worden die kleuren gewist bij uitvoeren van die code.

Hoe kan ik de code aanpassen zodat die kolom B ontziet ?

Alvast bedankt,
 
Met deze toevoeging aan het begin
Code:
If Not Target.Column = 2 Then
...
End If
kun je een deel van het probleem ondervangen, maar vanwege de onhandige insteek (With Rows(pRow).Interior) waarbij je de hele rij opmaakt, dus ook kolom 2) werkt het niet helemaal volledig.
 
Thanks AccessGuru voor het meeedenken, maar deze had ik ook al geprobeerd.
Het voert idd. de code niet uit bij selectie van een cel in kolom B, maar bij selectie van een cel in een andere kolom, wist ie nog steeds het achtergrondkleur van kolom B.

Eventueel mag kolom A ook ontzien worden. Dan zou ipv de volledige rij in de code een bereik moeten gekleurd worden van kolom C tot pakweg Z in de geselecteerde rij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan