• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code om naar volgende tabbladen te springen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Ik ben op zoek naar code om 3, 5 of 10 tabbladen vooruit of terug te springen. Bestaat dat?
 
Code:
Sub verspringen()
Worksheets(ActiveSheet.Index + Range("A1").Value).Activate
End Sub
Het werkblad dat vanaf huidige werkblad + cel A1 wordt geselecteerd.

Dus Blad1 is huidig werkblad.
In cel A1 staat 2.
Blad3 wordt geselecteerd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ctrl-PageDown drukken voor elk volgend tabblad.
 
Of via een ComboBox

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Combo_Link.xls
    37 KB · Weergaven: 55
Allen dank voor de oplossingen. Die combobox is zeer praktisch voor wat ik wil doen. Nog wel een vraagje: hoe pas ik de combobox het makkelijkst aan naar de tabbladen die ik in mijn bestand heb?
 
In de module zit een macro die een lijst maakt (vanaf A1) van alle aanwezige tabbladen. De combobox is gekoppeld aan een dynamisch bereik in de A-kolom. Breidt daarna in de code achter Blad1 de Select Case verder uit naar het aantal tabbladen.

Mvg

Rudi
 
Ik heb het bestand van WarmBakkertje een klein beetje aangepast zodat bij het openen van het bestand de combobox automatisch gevuld wordt.
Je hoeft dan geen bereik meer te gebruiken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Combo_Link.xls
    38 KB · Weergaven: 37
En die versie heb ik weer wat vereenvoudigd.
 

Bijlagen

  • __Combo_Link 002.xls
    35 KB · Weergaven: 50
Veeeel gebruiksvriendelijker.
Mijne heren, ik heb duidelijk nog veel te leren:D
Bedankt voor de aanpassingen

Mvg

Rudi
 
Mijne heren, ik heb duidelijk nog veel te leren:D


Daar sluit ik mij geheel bij aan...

Nu nog even voor mijn begrip, welke stappen onderneem ik om deze oplossing toe te passen in mijn bestand? Ik zag meerdere regels code staan, dus een stap voor stap handleiding zou erg fijn zijn :thumb:


EDIT: laat maar, ik ben erachter hoe je het hebt gedaan. Allen dank voor de steeds mooier wordende oplossingen!
 
Laatst bewerkt:
Verhoog, Excel heeft ook een mooi ingebouwd formulier waarop je alle tabbladen kan zien. Als je met je rechtermuisknop op de navigatieknopjes (die je aan de linkerkant van de tabbladen vind) klikt, zie je alle tabbladen staan. Indien je meer tabs hebt dan dat er op het 1e overzicht past, zal er een scroll formulier getoond worden.

groet, Leo
 
En naar aanleiding van mijn reactie hierboven.... Toen ik nog niet van het bestaan van die ingebouwde functionaliteit op de hoogte was, heb ik 'm ooit zelf gebouwd. Het is een formulier waar ik de sneltoetscombinatie Ctrl+t aan verbonden heb (maar weet zo ff niet of dat dan ook bij anderen werkt). Het formulier is vanuit iedere sheet dan op te roepen en de acitiieve sheet zal als selectie op het formulier staan.

Misschien kan je deze tips nog gebruiken als aanvulling op degene van de andere helpers.

Groet, Leo
 

Bijlagen

  • ToonPopupMetSheets.xls
    53,5 KB · Weergaven: 38
Verhoog, Excel heeft ook een mooi ingebouwd formulier waarop je alle tabbladen kan zien. Als je met je rechtermuisknop op de navigatieknopjes (die je aan de linkerkant van de tabbladen vind) klikt, zie je alle tabbladen staan.

groet, Leo

Verrek, nooit geweten! is inderdaad ook handig. Toch ga ik bij de combobox blijven; ik ben nl een planningssysteem aan het bouwen en de beoogde gebruikers zullen niet al te handig met excel zijn. Een combobox prominent in beeld waar ze mee kunnen navigeren naar andere bladen is dan een perfecte oplossing. Desalniettemin bedankt voor het meedenken.
 
Jawel, maar ik vind de combobox toch wat mooier. Zoals gezegd gaat het om gebruikers met zeer beperkte kennis, dus een box prominent in beeld is makkelijker dan CTRL+T onthouden.
 
...maar die combobox staat vast op 1 sheet. En je vroeg om een mogelijkheid om vooruit en terug te kunnen springen. Dat kan dan niet als je vanaf je 'hoofdsheet' naar de in de combobox gekozen sheet bent gesprongen. Vandaar mijn 'vasthoudendheid'....:eek:

Groet, Leo
 
...maar die combobox staat vast op 1 sheet. En je vroeg om een mogelijkheid om vooruit en terug te kunnen springen. Dat kan dan niet als je vanaf je 'hoofdsheet' naar de in de combobox gekozen sheet bent gesprongen. Vandaar mijn 'vasthoudendheid'....:eek:

Groet, Leo

TS wil het bestand zo gebruikersvriendelijk maken dus kan in de andere werkbladen comboboxen gezet worden die automatisch met de eerdere combobox gevuld worden.

Persoonlijk maakt het mij nooit uit welke methode een TS gebruikt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Persoonlijk maakt het mij nooit uit welke methode een TS gebruikt.
Oei... Voordat zaken een verkeerde wending krijgen... MIJ maakt het inderdaad óók niet uit wat er wordt gebruikt, als de TS maar tevreden is.
Maar in dit geval gaf - naar mijn gevoel - de geboden oplossing niet de aansluiting aan de gestelde vraag... Dus mochten mijn posts 'drammerig' overkomen... dan was dat absoluut niet de bedoeling en probeerde ik alleen maar uit te vissen of mijn denkrichting goed was.

Groet, Leo
 
Ik zet idd een combobox op elke sheet.... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan