• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code uit regel halen met tekstfunctie

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
403
Hallo,
In bijgevoegd bestand zie je codes in de kolom omschrijving staan die bestaan uit cijfers.
Nu wil ik die cijferscodes er uit halen.
Al gestoeid met functie DEEL en TEKST.NA en VIND.SPEC, maar ik kom er niet uit.
Vooral lastig omdat de codes verschillende lengtes kunnen hebben..

Weten jullie hier een oplossing voor?
Dank alvast,

Jos
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld uitwerking (003).xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 12
Ik maar even aangenomen dat 1050-2605 de code is die je zoekt. Verder lijkt er in elke code een streepje te staan, daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Ik kom dan op zoiets (maar geen garantie dat dit altijd goed gaat, want deze formule vind alles met een "-" erin)
Code:
=LET(a;TEKST.SPLITSEN(A2;" ");FILTER(a;ISGETAL(VIND.SPEC("-";a));""))
 
Sorry de code: dat zijn die cijfers in de tekst, zoals. Ze beginnen niet allemaal met 1, maar soms met 2 of 3


2066/25-018
1050-2605
 
Ik maar even aangenomen dat 1050-2605 de code is die je zoekt. Verder lijkt er in elke code een streepje te staan, daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Ik kom dan op zoiets (maar geen garantie dat dit altijd goed gaat, want deze formule vind alles met een "-" erin)
Code:
=LET(a;TEKST.SPLITSEN(A2;" ");FILTER(a;ISGETAL(VIND.SPEC("-";a));""))
WOW dit is al geweldig! Functie LET heb ik nog nooit van gehoord
 
PHP:
=REPLACE(A9;FIND("-";A9)-4-3*ISERR(FIND(A9;"/"));9+3*ISERR(FIND(A9;"/"));"")
 
WOW dit is al geweldig! Functie LET heb ik nog nooit van gehoord
AlexCEL het werkt perfect! Waarvoor nogmaals dank: zou je in gewoon Nederlands kunnen uitleggen wat deze functie nou precies doet..? Erg ingewikkeld voor mij, haha
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan