• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code van snb: bestanden komen in verkeerde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
421
Hallo, deze code heb ik van snb. De herbenoeming van de .csv bestanden gaat goed alleen worden deze bestanden in de map "Mijn Documenten" geplaatst. Weet iemand hoe dit komt? Ik wil ze in de map die aangegeven is in de code?

Mvg, Jansm

Sub M_snb()
Dim wb As Workbook

sn = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir C:\Archief\PROCESSING\PROBEERSELS\*.csv /b").stdout.readall, vbCrLf)

For j = 0 To UBound(sn) - 1
Name "C:\Archief\PROCESSING\PROBEERSELS\" & sn(j) As Split(sn(j), "_")(1) & ".csv"
Next

End Sub
 
Misschien omdat er geen doelmap wordt opgegeven? Probeer die Name opdracht eens zo:
Name "C:\Archief\PROCESSING\PROBEERSELS\" & sn(j) As "C:\Archief\PROCESSING\PROBEERSELS\" & Split(sn(j), "_")(1) & ".csv"
 
Hallo Edmoor, dat was h'm. Weer bedankt.
Waarom lukt mij dat zelf niet? Heb zitten pielen van hier tot Tokyo.
 
Dat weet ik uiteraard ook niet :p
Ik zou 'm dan trouwens nog iets anders doen i.v.m. leesbaarheid en gemak van evt. aanpassingen:
Code:
Map = "C:\Archief\PROCESSING\PROBEERSELS\"

sn = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir " & Map & "*.csv /b").stdout.readall, vbCrLf)
For j = 0 To UBound(sn) - 1
    Name Map & sn(j) As Map & Split(sn(j), "_")(1) & ".csv"
Next j

Op deze manier hoef je maar 1x de map aan te passen als het een andere map moet worden, in plaats van 3x.
 
Laatst bewerkt:
... zinvolle verbetering!!!
Neem vanavond nog een biertje van mij.
 
Dat laat ik me geen 2x zeggen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan