• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

codes tussen [] bij celeigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HiHans

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Berichten
57
Beste forumleden,

Bij de aangepaste celeigenschappen kom je soms codes tegen tussen [] tekens.
Dit kunnen bij voorbeeld bij datum formats taal id's zijn, maar ook bij tijdeigenschappen zie je bij voorbeeld :mm:ss

Ik ben op zoek naar een site waar alle mogelijkheden en de betekenissen hiervan te vinden zijn.
Het gaat dus niet om het specifieke voorbeeld, dat weet ik wel.

Ik heb al bij de help functies van Microsoft gezocht, maar daar kan ik niets vinden.
Ook zoeken bij de formats voor de tekst functie levert mij niet de gevraagde informatie.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

n.b. de taal id's heb ik wel kunnen vinden

Hans
 
Ik denk niet dat je een site vindt met alle mogelijkheden.
Het zijn vaak een paar voorbeelden waarmee de methodiek wordt geïllustreerd. Wanneer je op zoek bent naar iets specifieks kun je dat vaak wel vinden als je goed zoekt.

https://trumpexcel.com/excel-custom-number-formatting/
 
@jveer.
Interessante site. met leuke voorbeelden.
Ik heb al op veel plekken gezocht maar kan nergens een volledig beeld vinden.
Vreemd toch dat microsoft geen volledige documentatie hierover publiceert.
 
Vreemd toch dat microsoft geen volledige documentatie hierover publiceert.
Doen ze toch echt wel. Een tip: vraag contextueel om hulp: open het dialoogvenster Cellen opmaken en druk op F1 of het vraagteken in de titelbalk. Dan nog twee keer klikken voor je antwoord.
 
ik gebruik deze site vaak voor celopmaak https://exceljet.net/custom-number-formats

Alle informatie over Excel is verspreid, simpelweg omdat excel zoveel mogelijkheden heeft dat heel veel methoden zijn om het in te zetten. Niemand, incl Microsoft, is in staat een volledig beeld te geven. Dat zou zijn als het proberen een website te maken met alle recepten van de wereld. Dat gaat je ook niet lukken.

op heel veel sites worden ook dingen uitgelegd zoals Microsoft het nooit heeft bedacht, maar wel goed werkt.

Als je nieuwe dingen over Excel wil leren is Google je beste vriend. Zeker als je op de Engelse termen zoekt vind je snel genoeg meerdere sites en na verloop van tijd haal je er je eigen favorieten uit. Ik dacht ooit ook, ik heb 1 goede site over excel nodig.
Bijna alle bovengenoemde links gebruik en ken ik allemaal, elk heeft zo zijn goede artikelen over speficieke onderwerpen.
 
@Roel topsite bedankt.
Google is inderdaad je vriend, maar vaak is het dan ook nog een hele puzzel om een goede site te vinden.

Ik ga deze post afsluiten, met dank aan ieder!!
 
Laatst bewerkt:
@HiHans

Waarom maak jij met de aangereikte websites geen topic hier waarin al die mogelijkheden op een systematische maniet worden beschreven en uitgelegd >
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan