• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox probleempje..

Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
94
Hallo,

Even een korte vraag. Ik zoek door een personeelsbestand dmv een combobox, welke is geplaatst in een userform module.
Het is mij opgevallen dat de combobox dubbele namen niet kan onderscheiden.

Bijv.

Dijkstra Jan
Dijkstra Frits
Dijkstra Henk

(De achternamen staan in rij A en de voornamen in rij C )
Dan vindt de combobox 3x Dijkstra. In dit geval 3x Frits Dijkstra, ipv hierboven staand.
Houdt het in dat ik een kleine wijziging in de achternamen moet plaatsen door bijvoorbeeld een punt erachter te zetten oid?
Of kan dit ook voorkomen worden dmv een aanpassing in mijn macro?

Code:
rij = .Range("A8:A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find(ComboBox1).Row
        pasfoto = .Cells(rij, 25)
        TextBox2 = .Cells(rij, 1)
        TextBox1 = .Cells(rij, 3)
        TextBox9 = .Cells(rij, 2)
Etc.
Etc.
Etc.

M.vr.gr.
Safe
 
Laatst bewerkt:
safe,

Als je een kolom maakt waar Cel A & Cel C samen in staan en deze dan gebruikt voor het vullen van de ComboBox zou dat wel werken?
 
ExcelAmateur,

Bedankt voor het meedenken !!
Ik dacht door ook eerst aan maar wegens een sorteerfunctie in het personeelsbestand staan deze van elkaar gescheiden.
Zo kan op alfabetische volgorde gesorteerd worden op zowel de voor- als achternaam.
Dus dat is helaas geen optie.
 
Het beste is dan ook om een voorbeeld hier te plaatsen, zonder gevoelige info.
Dat hebben de helpers het liefst.

Kun je na het sorteren de zichtbare cellen dan niet gebruiken?
 
Ik kan geen bestandjes van helpmij downloaden, kan het probleem niet vinden ondanks de verschillende aan gereikte suggesties.
Er zal best wel een helper zijn die ernaar wil kijken.

Suc6
 
Dat is jammer, maar alsnog bedankt voor je suggesties.
Ik hoop dat er iemand is die mij het antwoord hierop kan geven.
 
safe, ik kan jouw bestandje wel binnen krijgen.
wat ExelAmateur bedoeld is een kolom toevoegen, en niet jouw kolommen A tm C vervangen
in die nieuwe kolom zet je dan een formule om een samengestelde naam te krijgen
bvb: A8 & " " & C8
of je voegt kolom B ook toe
 
Aha..Dat is inderdaad een mogelijkheid.
Maar wat moet ik aan mijn script veranderen om van iedereen alsnog de gegevens te kunnen zien?
Ik heb nu de 3 cellen A t/m C in 1 cel samengevoegd. Deze cel bevindt zich in rij AA.
Nu ik dat heb aangepast val ik van het ene probleem in het andere.. Ik krijg elke keer een foutmelding nadat ik een naam aanklik. Gek genoeg krijg ik van enkele namen wel gewenst resultaat.
Al het overige gaat gepaard met een foutmelding waarmee ik niet uit de voeten kom.. Zie screenshot

Schermafbeelding 2013-11-18 om 15.48.17.png

Deze code werkte voor deze aanpassing vlekkeloos..
Ik heb van alles gecontroleerd. Tevens een controle uitgevoerd op geblokkeerde cellen.
Daarnaast de namen vergeleken op spaties etc. maar ook hierin kan ik niets waarnemen wat evt deze foutmelding kan geven.

Enig idee hoe ik dit kan?
 
Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat pasnr een uniek nummer is per personeelslid ? In dat geval kan je dit toch gebruiken voor het opzoeken.
 
Ik heb dit vraagstuk inmiddels opgelost.
Ik heb gedaan wat ExcelAmateur mij had geadviseerd. Ik heb de 3 kolommen in 1 kolom laten terug komen. Vervolgens heb ik in een macro deze kolom laten kopiëren en alleen de waarde in een nieuwe rij laten plakken zodat de formule in de cel niet mee gekopieerd wordt.(Dit voorkomt de foutmelding)Deze rij heb ik nu toegewezen aan mijn combobox.

Bedankt voor jullie input !

M.vr.gr.
Safe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan