• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox rowsource

Status
Niet open voor verdere reacties.

janss028

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
52
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een userform met een combobox. De lijst kijkt in een werkblad bv kolom A wat daar staat en presenteert dit dan in de combobox. Nu staat bv A2 t/m A30 gevuld en bij de properties van de combobox heb ik nu aangegeven Rowsource A2:A30. Wordt nu kolom A uitgebreidt, dan moet ik dus ook de Rowsource uitbreiding. Dit is niet echt handig. Ik kan hem wel standaard op bv A2:A50 zetten maar dan krijg ik dus een groot combobox met de laatste 20 gewoon wit. Is het mogelijk om de combobox "dynamisch"te maken en dat hij zich automatisch aanpast aan datgene dat gevuld is in de kolom A op het werkblad?

Alvast bedankt voor de reacties
Ron
 
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.RowSource = "Blad1!H1:H" & Sheets("Blad1").Columns(8).SpecialCells(2).Count
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dit stukje code heb ik eens van snb gehad.
Je moet alleen even kijken of het kan daar waar hij de lijst neer zet, anders even aanpassen.
Code:
With [Blad2!A4:A400] 'Het bereik A400 aanpassen als de lijst langer wordt.
    .Offset(1).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy [Blad1!AE5]
  End With
  ComboBox1.ListFillRange = [Blad1!AE5].CurrentRegion.Address
 
Ik heb beide voorbeelden geprobeerd maar het lukt me niet.
Is er misschien een andere oplossing of moet ik ook nog iets anders doen?
Ik heb dus bij eigenschappen van de combobox bij RowSource Instellingen!A2:A30 staan.
Als kolom A van blad "instellingen" uitgebreid wordt met A21 dan zie ik hem dus niet in de combolist en moet ik dus de rowsource aanpassen. Graag wil ik deze dynamisch hebben

Gr
Ron
 
Doe even een voorbeeld bestandje zonder gevoelige info.
 
snb geeft je de oplossing op een presenteerblaadje. Je moet hem gewoon maar aanpassen aan de juiste kolom
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  ComboBox1.RowSource = "Instellingen![COLOR="Red"]A[/COLOR]2:[COLOR="red"]A[/COLOR]" & Sheets("Instellingen").Columns([COLOR="red"]1[/COLOR]).SpecialCells(2).Count
End Sub
 
Laatst bewerkt:
heren,
Ik wil deze code ook toepassen, maar het lukt niet.
De combobox moet zijn gegevens gaan halen uit het tabblad "Clients" in de kolom A. Het aantel verandert, daarmee dat de code van rowsource heel handig zou zijn.

Volgende code gaf ik in bij userform_Initialize:
ComboBoxclient.RowSource = "Clients!A1:A" & Sheets("Clients").Columns(1).SpecialCells(1).Count

Dit geeft volgende fout: run-time error '1004' No cells were found

Wat doe ik verkeerd?
Kan het zijn omdat ik met een excel 2007 werk?

Groeten,
Pieter
 
Dom van mij, zo gaat ie wel:

ComboBoxclient.RowSource = "Clients!A2:A" & Sheets("Clients").Columns(1).SpecialCells(1).Count
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan